کلاهبرداری با ترفند «وام کم بهره» در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند واگذاری وام کلان کم بهره در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر گفت: چندین نفر از همشهریان با اخذ مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که با تبلیغ اخذ وام کم بهره در یکی از شبکه‌های اجتماعی برخورد نموده اند که می‌بایست برای دریافت وام مبالغی را تحت عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده به حساب شخصی ناشناس واریز و کلاهبردار پس از اخذ این مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن‌های قربانیان نبود.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا این فرد کلاهبردار را در در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال گردید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنانمان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این کلاهبردار قرار گرفتند، هشدار داد و گفت: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنند، چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =