ایبنا نوشت:

منظومه 69 بندی «در رکاب آفتاب» سروده حمید کرمی همراه با دیگر اشعار عاشورایی این شاعر از سوی انتشارات تجلی‌مهر منتشر و راهی بازار کتاب شد. این منظومه روایتی از حماسه عاشورا و رشادت‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است. شعرهای این کتاب در قالب ترجیع‌بند و درباره حال و هوای شب عاشورا، امام حسین(ع)، رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) سروده شده‌اند.

همچنین این کتاب دیباچه‌ای به قلم کرمی و درباره حماسه عاشورا و امام حسین(ع) دارد که با شعرهایی همراه شده است. در بخش آخر این اثر 9 قطعه شعر عاشورایی در قالب‌های غزل، مثنوی، رباعی و دوبیتی آمده است. «داغی تازه»، «تشنگی»، «کوه آتش»، «شور نی»، «تصویر عشق»، «هفتاد و دو...»، «داغ علقمه»، «حماسه محرم» و «معراج تماشا» عنوان این شعرها هستند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان‌«هفتاد و دو...»:
«بر جسم حسین خون جگر نیزه نشست/ بر هر بدن بدون سر نیزه نشست/ آن‌گاه که خیمه‌ها از آتش پر شد/ هفتاد و دو آفتاب بر نیزه نشست»

نمونه شعر دیگری با عنوان «داغ علقمه»:
«از ابر سیاه دم به دم خون می‌ریخت/ وز داغ تو چشم سنگ هم خون می‌ریخت/ آن لحظه که دستان تو بر خاک افتاد/ صد علقمه از چشم حرم خون می‌ریخت»

حمید کرمی، سال 1341 در تهران متولد شد. وی سرایش شعر را از سال 1361 و به صورت جدی در حوزه دفاع‌مقدس آغاز کرد و در نخستین دوره‌های کنگره شعر جنگ در مناطق جنوب کشور حضور داشت.

تصحیح «دیوان اشعار ناصر‌علی سرهندی» در 810 صفحه توسط نشر الهام، «گزیده‌ ادبیات‌ م‍ع‍اص‍ر» (م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر/ انتشارات ک‍ت‍اب‌ ن‍ی‍س‍ت‍ان‌)، «بر ش‍ان‍ه‌ه‍ای‌ ک‍وهستان» و «حکایت‌های شاعران» از جمله آثار منتشر شده او هستند.

کرمی نهم فروردین 1390 در سن 49 سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشت.

منظومه «در رکاب آفتاب» (روایتی از حماسه سرخ عاشورا) در 128 صفحه، شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت سه هزار و 500 تومان توسط انتشارات تجلی مهر منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =