درباره این «مکالمه صوتی» آمار بدهید آقای وزیر !

وزارت ارتباطات در حین سفر عیسی زارع پور به کره جنوبی ویدیویی وایرال کرده است از مکالمه وزیر با مدیر روابط عمومی خود در تهران و برای سفیر ایران در سئول از کیفیت بالای تماس گفته است.

مهدیه جباری - خبرگزاری خبرآنلاین، عیسی زارعپور در سفر اخیر خود به کره جنوبی دو خبر مهم برای مردم داشت . یکی آمادگی پیام رسان های کره جنوبی برای همکاری و تبادل اطلاعات و تجربیات با پلتفرم های ایرانی و دیگری نمایش امکان تماس صوتی با پیام رسان ایرانی .

او در کنار سفیر ایران درحالی تلفن همراه خود را روی اسپیکر زده و با معاون روابط عمومی اش در تهران صحبت می کنند. از رپورتاژی می گویند که برای بخش خبری ۲۰:۳۰ فرستاده شده است و از کیفیت خوب تماس صوتی و وزیر می گوید این تماس که با پیام رسان بله گرفته شده و یا تماس قبلی که با روبیکا انجام شده بود نشان از کیفیت خوب تماس صوتی در پیام رسان های داخلی دارد.

درباره این «مکالمه صوتی» آمار بدهید آقای وزیر !

از سال ۱۳۹۶ و همزمان با فیلتر تلگرام هزینه های بسیاری برای پیام رسان های داخلی شده است تا این پیام رسان ها از نظر فیزیکی و زیرساخت و قابلیت ها بتوانند خود را توسعه دهند. پیام رسان هایی که اکثرا بر پایه مهندسی معکوس تلگرام نوشته شده اند . پیام رسانی روس که تقریبا پر کاربردترین پیام رسان در ایران است و مردم به آن اقبال زیادی نشان می دهند. هم کار با آن ساده است و هم قابلیت های بسیاری دارد. این روند دسترسی به تلگرام بخصوص پس از توان بالای این پلتفرم در استفاده از پروکسی و دور زدن فیلترینگ بیش از قبل هم شده است.

در حقیقت با فیلترینگ واتساپ حالا بی تردید تلگرام گزینه اول از نظر میزان استفاده میان ایرانی هاست و بیش از ۴۵ میلیون کاربر را برایش تخمین زده اند.

درباره این «مکالمه صوتی» آمار بدهید آقای وزیر !

در مقابل اما پس از ۵ میلیارد وام بلاعوض برای راه اندازی پوسته اولیه و برنامه نویسی و استارت پلتفرم های ایرانی در سالی که دلار از مرز ۱۵ هزار تومان فراتر نرفته بود ، در بدترین حالت برای راه اندازی اولیه آنها بیش از ۳۰۰ هزار دلار هزینه شد سیستمی که عرف جهانی اش برای نگارش و راه اندازی اولیه چنین پلتفرم هایی تنها برای داشتن یک برنامه اولیه قبل از توسعه همان عدد ۱۰۰ دلار تا ۳۰۰ در تمام جهان تخمین زده می شود و در سایت های مختلف بین المللی درباره اش تخمین زده شده است.

اما در سال ۹۸ سجاد بنابی مدیر وقت زیرساخت کشور از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این پلتفرم ها سخن گفته است. بر اساس گزارشی که اخیرا تجارت نیوز نوشته و به گفته های یکی از مدیران حوزه تجارت دیجیتال اتاق بازرگانی ایران استناد کرده است ، سقف هزینه های تمام شده برای سوپراپلیکیشن روبیکا که بیش از ۸۰ درصد مالکیت آن برای دو اپراتور بزرگ همراه اول و ایران سال است حدود ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است .

رقمی که به گفته او تخمین زده شده باید برابرش هزینه شود تا شاید همه گیری پیدا کند و بتواند جانشین اینستاگرام شود. غیر از این ، بله که تعلق به بانک ملی دارد یا سروش که متعلق به صدا وس یماست ، آی گپ که مالکیت خصوصی دارد و ایتا که به گفته مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس توسط چند طلبه ساخته شده و بسیار قابلیت های خوبی دارد ، هیچ یک به طور مشخص اعلام نشده در سال های اخیر چه میزان خرج توسعه و ساخت شان شده و حتی وزارت ارتباطات به رغم اعلام چند عدد امیدوار کننده از سوی حجت الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده سپاه پاسداران درباره توسعه ۵ برابری کاربران پلتفرم های ایرانی ، در هیچ یک از اطلاع رسانی های شان اعلام نمی کند میزان کاربران ایرانی این شبکه ها چقدر است. چه میزان از تبادل پیام ها را در اختیار گرفته اند و همین پیام تلفنی با کیفیت برای چه میزان کاربر رخ می دهد و این شبکه چقدر برایش هزینه شده و گنجایش چه تعداد مخاطب را برای حفظ کیفیت مطلوب دارد؟

بیشتر بخوانید:

آیا اتصال به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قابل ردیابی است؟

عکس | پهپاد غول پیکر و ترسناک رادارگریز چین!

۴۱۴۱

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1693116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =