تبلیغ طلا در بازار/ قیمت‌ها کاهشی می شود؟

اقتصادنیوز نوشت:دلار هرات ابتدای کار چهارشنبه تمایل به افزایش داشت اما پس از برخورد با سقف، نزولی شد. در بازار تهران هم دلار در کانال ۳۵ هزار نوسان دارد. بسیاری از معامله‌گران اعتقاد داشتند بازار در این روزها عمق ندارد. عده‌ای دلیل کاهش عمق بازار را بسته شدن حساب معامله‌گران و برخوردهای انتظامی در بازار می‌دانند، اما برخی دیگر اعتقاد دارند این کاهش حجم معاملات بخاطر تق و لق کار کردن صرافی‌ها است.

این گروه از معامله‌گران با اشاره به تعطیلی صرافی‌ها در یکی دو روز اخیر می‌گویند بازار ارز با افت سمت تقاضا روبرو است، چون صرافی‌ها معمولا یکی از عوامل سمت تقاضا هم به حساب می‌آیند. آن‌ها می‌گویند یکی از دلایلی که صرافی‌ها عقب‌نشینی کردند، برخوردهای نظارتی بازارساز با آن‌ها به اتهام تخلف در خرید و فروش ارز است.

در بازار شایعه شده بود سبقت دلار تهران از سلیمانیه موجب شده است برخی از صرافی‌ها در سلیمانیه دلار بخرند و در تهران بفروشند تا از این شکاف قیمت بهره ببرند. کسانی که این شایعه را پخش می‌کردند می‌گفتند معمولا معامله‌گران غیررسمی از این شکاف استفاده می‌کنند اما اینبار صرافی‌ها آربیتراژ ارزی کردند.

در بازار با اینکه در کانال‌ها قیمت فروش داده می‌شود اما معامله‌گران تمایلی به موقعیت خرید نشان نمی‌دهند. آن‌ها حتی به کنایه می‌گویند کسانیکه در کانال درحال اعلام قیمت فروش هستند، احتمالا به داد و ستد با خریداران فرضی مشغولند.

در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند روزهای شنبه و دوشنبه پیش‌رو روزهای مهمی‌ هستند. شنبه به جهت اینکه تصور می‌شود بازار از تق و لقی خارج شود و معاملات به حالت عادی برگردد. دوشنبه هم آغاز کار بازار جهانی است. قیمت اونس، شاخص دلار و متغیرهای نظیر این می‌تواند چراغ راهنمایی برای معامله‌گران بازار داخل باشد.

در گرگ و میش بازار ارز و سکه گروهی از معامله‌گران ظهور کردند که درحال تبلیغ طلا هستند. آن‌ها اعتقاد دارند باتوجه به چشم‌انداز بازار طلای جهانی و اثرپذیری طلا از دلار داخلی، آس برنده در این بازار است، چون از دو محل قابلیت اهرمی دارد.

بیشتر بخوانید :

۳۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1696139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =