۲ نفر
۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
این شیرها مدعی قهرمانی هستند!

جام جهانی تا اینجای کار چندین نکته‌ی قابل توجه در خود داشته است.

ایمان گودرزی؛ رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر با اتفاقات جالب توجه و نتایجی پرگلی همراه شد؛ از جشنواره گل انگلیس مقابل ایران تا برد دقایق آخر هلند مقابل سنگال و دو نیمه متفاوت نبرد امریکا و ولز که در نهایت برنده نداشت.

براوو انگلیس

پیش از شروع مسابقات جام‌جهانی 2022 درباره انگلیس تردیدهای بسیاری وجود داشت. مثل همیشه گرت ساوت گیت مورد انتقاد بود و نمایش‌های تیمش هم به دل خیلی‌ها نمی‌نشست. اما سه‌شیرها با هیجان و عطش برای قهرمانی وارد جام شدند و کاری کردند بعد از بازی روزنامه‌ها تیتر بزنند: «غرور و تعصب». انگلیس از همان دقایق ابتدایی مقابل ایرانِ دفاعی کوبنده ظاهر شد و روزنه‌های دفاعی را به‌خوبی پیدا کرد تا کار رقیب آسیایی‌اش را در همان نیمه اول با 3 گل یک‌سره کند.
مرد کلیدی میدان جود بلینگام بود که نقش مهمی در تخریب و باز کردن خط دفاعی ایران داشت. در واقع او با ضربه سر گلی زد که کسی تصور نمی‌کرد. روزنه‌های خط دفاعی ایران از روی زمین بسته بود و شاید فقط به همین شکل می‌شد گل نخست را به ثمر رساند. هافبک 19 ساله دورتموند می‌تواند پدیده جام‌جهانی 2022 قطر باشد.

این شیرها مدعی قهرمانی هستند!
البته دریافت 2 گل باعث شد در مورد خط دفاعی انگلیس همچنان نگرانی باشد. علی قلی‌زاده خیلی راحت با یک پاس عمقی مهدی طارمی را صاحب موقعیت و در نهایت گل کرد. عمق دفاع انگلیس با هری مگوایرِ کند آسیب‌پذیر است. نگرانی دیگر هم در مورد هری کین خواهد بود که گل نزد و مصدوم هم شد. او آقای‌گل دوره قبلی است و انتظار می‌رفت زننده یکی از 6 گل سه‌شیرها باشد.

ستاره‌ای که نبود و ستاره‌ای که متولد شد

مصدومیت سادیو مانه بی‌شک باعث دردسرهای فراوانی برای سنگال خواهد شد. البته سنگال در فاز حمله خوب عمل کرد و قبل از دریافت گل در دقایق پایانی می‌توانست گل برتری را هم بزند، ولی شاید تیزهوشی و سرعت ستاره بایرن‌مونیخ در این دیدار بیشتر به کار شیرهای ترانگا می‌آمد. بخصوص این که با ویرجیل فان‌دایک و سبک دفاعی‌اش آشناست و می‌توانست او را پشت سر بگذارد. از طرفی ادوارد مندی سنگربان چلسی هم چندان آماده نبود و گل دوم روی مهار توپ بد او به ثمر رسید. از بهترین دروازه‌بان سال گذشته جهان انتظار بیشتری می‌رفت.

این شیرها مدعی قهرمانی هستند!
در سمت مقابل کودی خاکپو 23 ساله با شکستن طلسم دروازه سنگال محبوب هلندی‌ها شد. بازیکنی که جایگاه خوبی در ترکیب نارنجی‌ها پیدا کرده و دلیلش هم درخشش در ترکیب آیندهوون بوده. کودی حالا مورد نظر باشگاه‌های بزرگ از جمله منچستریونایتد است و بعید نیست آیندهوون بعد از جام‌جهانی او را با پیشنهادی خوب واگذار کند. از خاکپو در ادامه تورنمنت بیشتر خواهید شنید.

امریکای یک نیمه‌ای

در ورزشگاه احمد بن‌علی به نظر می‌رسید شب شبِ امریکایی‌ها باشد. هیجان فوق‌العاده تماشاگران امریکایی در الریان باعث شد این تیم بازی مقابل ولز را عالی شروع کند. هوشمندی کریستین پولیشیچ و پاس او به تیموتی وه‌آ باعث شد پسر ژرژ وه‌آ فوق‌ستاره سابق میلان و رئیس‌جمهور لیبریا برای امریکا گلزنی کند. اما مشخص نیست بین دو نیمه گرگ برهالتر چه برنامه‌ای برای تیمش پیاده کرد که ورق برگشت. این 3 امتیاز می‌توانست یانکی‌ها را با سرعت به سمت صعود ببرد، اما در نهایت امتیازها تقسیم شد تا حتی ایران هم امیدوار شود.

این شیرها مدعی قهرمانی هستند!
نیمه دوم نیمه گرت بیل و یارانش بود. بیل که برای نخستین مرتبه در جام‌جهانی بازی می‌کرد و ولز که بعد از 64 سال به این مسابقات رسیده بود، یک امتیاز مهم گرفت. در واقع آنقدر توپ ریختند روی دروازه امریکا که انسجام خط دفاعی یانکی‌ها را برهم بریزند. شاید با این تساوی کار برای ولز بهتر پیش برود، چرا که نبرد امریکا با ایران قطعاً تحت تأثیر حواشی می‌تواند برای این تیم دشوار شود.

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =