به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نیکونژاد در جلسه با مدیران و متولیان سامانه شهروند سپاری گفت: طبق نظر برخی شهروندان، بخشی از درخواستهای مردمی که از طریق سامانه شهروند سپاری ارسال میشود به دلیل مراجعات حضوری شهروندان رسیدگی نمیشود.
وی ادامه داد: این درحالی است که از یک طرف شهرداری اعلام میکند که شهروندان بدون مراجعه حضوری و از طریق ثبت درخواست خود در سامانه شهروند سپاری اقدام کنند و از طرف دیگر این موضوع به کارکنان شهرداری بصورت کامل و جدی آموزش داده نشده که به درخواستهای شهروندان که از طریق این سامانه ارسال شده با الویت رسیدگی شود و بعضاً مشاهده شده که فقط به درخواستهای حضوری شهروندان پاسخ داده میشود و درخواستهای سیستمی تا سه ماه بدون پاسخ میماند.
نیکونژاد گفت: بر اساس گزارشی که توسط مدیر نظارت بر ساخت و سازها تهیه و ارائه گردید فعالیت کارکنان شهرداری در مناطق پنجگانه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفت و وضعیت تعداد پروندههای رسیدگی شده و رسیدگی نشده این حوزه نیز در مناطق مختلف بررسی شد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد ثبت درخواست مردمی از ابتدای سال به صورت غیرحضوری از قبیل پاسخ به استعلامات، وام، تمدید و صدور پروانه، پایان کار و موارد مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی در سامانه شهروند سپاری ارسال شده است.
نیکونژاد خاطرنشان کرد: این یک بام دو هوا در بدنه شهرداری نباید شهروندان را دچار ابهام و سردرگمی کند.
46
نظر شما