انتقاد عضو شورای شهر یزد از سیاست یک بام و دو هوا در شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد گفت: شهرداری به مردم اعلام می‌کند که درخواست ‌های خود را غیرحضوری و از طریق سامانه شهروند سپاری ارائه کنند اما فقط به درخواست‌های حضوری پاسخ می‌دهد و درخواست‌های سیستمی سه ماه بدون پاسخ می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نیکونژاد در جلسه با مدیران و متولیان سامانه شهروند سپاری گفت: طبق نظر برخی شهروندان، بخشی از درخواست‌های مردمی که از طریق سامانه شهروند سپاری ارسال می‌شود به دلیل مراجعات حضوری شهروندان رسیدگی نمی‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که از یک طرف شهرداری اعلام می‌کند که شهروندان بدون مراجعه حضوری و از طریق ثبت درخواست خود در سامانه شهروند سپاری اقدام کنند و از طرف دیگر این موضوع به کارکنان شهرداری بصورت کامل و جدی آموزش داده نشده که به درخواست‌های شهروندان که از طریق این سامانه ارسال شده با الویت رسیدگی شود و بعضاً مشاهده شده که فقط به درخواست‌های حضوری شهروندان پاسخ داده می‌شود و درخواست‌های سیستمی تا سه ماه بدون پاسخ می‌ماند.

نیکونژاد گفت: بر اساس گزارشی که توسط مدیر نظارت بر ساخت و سازها تهیه و ارائه گردید فعالیت کارکنان شهرداری در مناطق پنجگانه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفت و وضعیت تعداد پرونده‌های رسیدگی شده و رسیدگی نشده این حوزه نیز در مناطق مختلف بررسی شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد ثبت درخواست مردمی از ابتدای سال به صورت غیرحضوری از قبیل پاسخ به استعلامات، وام، تمدید و صدور پروانه، پایان کار و موارد مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی در سامانه شهروند سپاری ارسال شده است.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: این یک بام دو هوا در بدنه شهرداری نباید شهروندان را دچار ابهام و سردرگمی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1699655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =