عکس | پرندگان غول‌پیکری که به دست انسان منقرض شدند!

استرالیا زمانی دارای پرندگان می هیرونگ به اندازه اسب بود، اما این جانوارن غول پیکر حدود 40000 سال پیش ناپدید شدند.

پرندگان غول پیکری که پرواز نمی‌کردند و می هیرونگ نام داشتند بزرگترین پرندگانی بودند که تا کنون در استرالیای کنونی قدم گذاشته اند.

این جانوران که تا صدها کیلوگرم وزن داشتند، حدود 40000 سال پیش از بین رفتند.

عکس | انسان نسل این پرندگان نیم تنی را از میان برد؟

چرا این پرندگان منقرض شدند؟

محققان در تاریخ 17 آگوست در گزارش Anatomical Record گزارش دادند که پرندگان ممکن است خیلی کند رشد کرده و تولید مثل کرده باشند تا در برابر فشارهای ناشی از ورود انسان به این قاره مقاومت کنند.

گاهی اوقات می هیرونگ ها را به دلیل جثه بزرگ و رابطه تکاملی نزدیک با پرندگان آبزی و شکاری امروزی «اردک دیو» می نامند. پرندگان گیاهخوار و بدون قابلیت پرواز بیش از 20 میلیون سال زندگی کردند.

در آن زمان، برخی از گونه ها تکامل یافتند. یکی از نمونه‌های این گونه حدود 7 میلیون سال پیش زندگی می کرد، قد آن 3 متر بود و وزن آن می توانست از 500 کیلوگرم فراتر رود، که آن را به بزرگ ترین می هیرونگ شناخته شده که تا به حال زندگی کرده است تبدیل می‌کند.

بیشتر تحقیقات در مورد می هیرونگ‌ها بر روی آناتومی و روابط تکاملی آنها با پرندگان زنده بوده است. یکی از دیرین زیست شناسان در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی می گوید: اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی این حیوانات، مانند مدت زمانی که طول کشیده است تا رشد کنند و بالغ شوند، وجود دارد.

بنابراین چینسامی توران و همکارانش در دانشگاه فلیندرز در آدلاید، استرالیا از 20 استخوان فسیل شده پای این حیوانات در مراحل مختلف زندگی، نمونه برداری کردند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد پارسا IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    20 8
    راستی من یکی از اینا دارم،،😂😂