تلگرام اطلاعات کاربران را به دادگاه داد

دیجیاتو نوشت: تلگرام در پی درخواست دادگاهی در هند، نام، شماره موبایل و آدرس‌های آی‌پی ادمین‌های چند کانال را افشا کرد.

تلگرام در پی درخواست دادگاهی در هند، نام، شماره موبایل و آدرس‌های آی‌پی ادمین‌های کانال‌هایی را که متهم به نقض کپی رایت شده بودند، منتشر کرد. این موضوع نشان می‌دهد که تلگرام چه اطلاعاتی را از کاربران خود ذخیره می‌کند و می‌تواند آن‌ها را در اختیار مقامات قرار دهد.

پس از اینکه یک معلم از تلگرام بابت تلاش ناکافی این پلتفرم برای جلوگیری از توزیع غیرقانونی دروس خود شکایت کرد، دادگاه عالی دهلی نو تلگرام را مجبور به اشتراک‌گذاری اطلاعات کرد. این معلم در دادگاه گفته بود که کانال‌های تلگرام بدون اجازه‌اش در حال فروش دروس او با قیمتی پایین هستند.

اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران تلگرام

در گذشته دادگاهی در هند به تلگرام دستور داده بود که از قانون هند پیروی کند و اطلاعات مربوط به ادمین‌های چنین کانال‌هایی را در اختیار دادگاه قرار دهد.

تلگرام استدلال کرده بود که افشای اطلاعات شخصی ادمین کانال‌ها باعث نقض حریم خصوصی و قوانین کشور سنگاپور، جایی که سرورها برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران در آن قرار دارند، می‌شود، اما دادگاه هند این استدلال را نپذیرفت. دادگاه به تلگرام گفته بود که باید اقداماتی برای محافظت از صاحبان کپی‌رایت در برابر ناقضان قانون انجام دهد.

در حالی که تلگرام این اطلاعات را فاش کرده، دادگاه گفته نباید اطلاعات در اختیار نهادهای متفرقه قرار بگیرد. با این حال امکان به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها با مقامات دولتی و پلیس موردی ندارد.

تلگرام در واکنش به این دادگاه به تک‌کرانچ گفته این پلتفرم داده‌های بسیار کمی یا اصلاً هیچ اطلاعاتی را ذخیره نمی‌کند و حتی در برخی مواقع به هیچ داده‌ای از آن‌ها دسترسی ندارد. تلگرام گفته با یکسری نقاط ورود خاص می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند که چنین اتفاقی در دادگاه هند روی داده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =