فروشگاه افزونه‌ها به سایت ساز وبزی اضافه شد

طراحی سایت مدتهاست وارد مرحله‌ی جدیدی شده و با ظهور سیستم های سایت ساز (Website Builders)، ایجاد و طراحی وب سایت یا فروشگاه‌های اینترنتی برای هر شخصی با هر میزان دانش‌فنی، بسیار ساده شده است.

در بین شرکت‌ها و سرویس‌دهنده‌هایی ایرانی، سایت ساز وبزی یکی از پرچمداران در این حوزه و در زمره متداول ترین روش‌های ساخت سایت قرار می‌گیرد.

وبزی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در صورتی که تاکنون با این پلت‌فرم طراحی وب سایت آشنا نشده اید و نمی‌دانید دقیقا چه‌کاری انجام می‌دهد، باید بگوییم وبزی به شما کمک میکند تا برای طراحی سایت خودتان فقط به یک سیستم متصل به اینترنت و یک موس – و احتمالا یک لیوان چای یا قهوه کنار دستتان – احتیاج داشته باشید. تمام فرآیندهای فنی و تکنیکال طراحی سایت مثل برنامه نویسی سایت، پیکربندی سرور سایت، دیتابیس، اپدیت‌های امنیتی و... قبلا توسط وبزی انجام شده‌اند. فقط کافیست با چند کلیک تصاویر یا متن‌های مورد نظرتان را در سایت خود وارد کنید یا با درگ اند دراپ ماوس المان‌هایی که میخواهید را کم و زیاد کنید. تفاوتی ندارد شما چه در حوزه‌ای فعال هستید؛ آیا به عنوان یک فرد موفق در شاخه کاریتان، نیاز به وب‌سایت شخصی و رزومه‌ای دارید؟ یا صاحب یک شرکت تجاری بزرگ هستید؟ شاید هم می‌خواهید به تازگی یک آنلاین شاپ یا کسب و کار جدید در اینترنت راه اندازی کنید و... در هرصورت می‌توانید با وبزی، سایت مورد نظر خودتان را به حرفه‌ای ترین شکل ممکن ایجاد کنید.

وبزی چه امکاناتی دارد؟

به دلیل داشتن امکانات و قابلیت‌های شخصی سازی متعدد، امکان ساخت گستره‌ی زیادی از سایت‌ها با وبزی وجود دارد. از مهم‌ترین امکانات و فیچرهای آن می‌توان به طراحی آزادنه و درگ‌اند دراپ، صد های قالب آماده سایت، بهینه برای گوگل و موتورهای‌ جستجو (سئو پذیری بالا)، سیستم وبلاگ‌دهی، سیستم فروشگاه ساز پیشرفته با قابلیت تعریف گزینه‌های مختلف محصول، فرموله کردن قیمت، فروش عمده، انواع کدتخفیف، سیستم ارسال سفارش با قابلیت انتخاب زمان بندی ارسال، ثبت نام پیامکی با اعتبارسنجی شماره موبایل، اتصال به سرویس‌های پستی مثل الوپیک، تیپاکس، پست رسان و ... ، ایمیل مارکتینگ و ... اشاره داشت.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که تمام این امکانات بصورت یکپارچه و پیشفرض در نسخه اصلی این پلت‌فرم توسط سازندگان و تیم توسعه شرکت وبزی ارائه می‌شوند و شما برای داشتن‌ ‌آن‌ها نیاز به خریداری یا دانلود از سایت ها یا توسعه دهندگان متفرقه ندارید. همین امر موجب می‌شود تا داشتن این حجم از قابلیت‌های مختلف در یک سایت منجر به کندی، لگ یا تداخل در سایت شما نشود و مهم تر از همه این است که از نظر امنیتی نیز سازوکار مطمئن تری نسبت به سایر CMS و سایت‌سازهای اپن سورس دارد.

فروشگاه افزونه‌ها به سایت ساز وبزی اضافه شد

قابلیت فروشگاه‌ افزونه‌های وبزی چیست؟

اخیرا تیم وبزی قابلیتی به نام فروشگاه افزونه‌ها به پنل خود اضافه کرده ‌اند که از طریق آن می‌توانید سرویس‌های دیگری خارج از امکانات خود این پلت‌فرم به وبسایت تان اضافه نمایید. سرویس‌های چت‌ آنلاین، سرویس‌های پستی، درگاه‌های پرداخت و سرویس‌های اقساطی مثل اسنپ‌پی، سرویس‌های محافظت از ویدیو و فروش دوره‌ آموزشی مثل اسپات پلیر و ... نمونه‌هایی از این افزونه‌ها هستند.

این افزونه‌ها توسط توسعه دهندگان رسمی منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفتند که باعث‌ می‌شود از نظر امنیتی و یکپارچه بودن با امکانات خود وبزی در سطح مطلوبی قرار بگیرند.

تفاوت افزونه‌های وبزی با افزونه‌های وردپرسی چیست؟

یکی از سوالاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد، این است که چه تفاوتی بین افزونه‌های Wordpress و Webzi وجود دارد؛ در پاسخ این سوال باید بگوییم تمام افزونه‌های وبزی بصورت رسمی و از سمت تیم فنی وبزی منتشر شده و اعتماد پذیری بالایی دارند در صورتی که در سیستم رایگان و اپن سورس وردپرس، هر توسعه دهنده چه رسمی و چه غیر رسمی، می‌تواند به شکلی که خودش می‌خواهد افزونه و قابلیت جدید به این پنل اضافه نماید و همین امر باعث می‌شود تعداد افزونه‌های ناامن وردپرسی و ریسک استفاده از آنها بالا باشد. ضمن اینکه، طبیعتا هر توسعه دهنده بر اساس نیاز خودش اقدام به برنامه نویسی آن افزونه می‌کند و احتمال تداخل (conflict) و باگ خوردن آنها زمانی که باهم کار می‌کنند، بسیار زیاد است.

در نتیجه امنیت افزونه‌های وبزی به مراتب چندین سطح از افزونه‌های متفرقه وردپرسی بالاتر خواهد بود.

آیا امکان توسعه افزونه برای وبزی توسط سایر توسعه دهندگان وجود دارد؟

به گفته مدیران وبزی، یکی از اهداف راه اندازی فروشگاه‌ افزونه‌ها، امکان ایجاد api و در اختیار توسعه دهندگان مختلف قراردادن جهت اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سایت‌ها ساخته شده با وبزی است که البته در آینده نزدیک، ساز و کار، سیاست‌ها و داکیومنت‌های مربوط به فعالیت با این سرویس از سمت این مجموعه اعلام خواهد شد؛ اما در حال حاضر تنها افزونه‌های رسمی‌ای که توسط توسعه‌دهندگان خود این مجموعه آماده شده اند، در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سوالات متداول

منظور از افزونه وبزی چیست؟

افزونه یا پلاگین، قابلیت یا مجموعه قابلیت‌هاییست که به پنل سایت شما اضافه می‌شوند و امکان استفاده از آن در پنل مدیریت سایت خود در وبزی را خواهید داشت.

چه افزونه‌هایی در وبزی وجود دارند؟

تعداد افزونه‌های وبزی روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر افزونه‌های سرویس‌های چت‌ آنلاین مثل گفیتو، سرویس فروش دوره و لایسنس مثل اسپات پلیر، سرویس درگاه اعتباری و قسطی مثل اسنپ پی و والتا و سرویس‌های فروشگاهی مثل تعیین زمان ارسال سفارش، فروش عمده، کدتخفیف پیشرفته و ... در دسترس هستند.

امکان نصب افزونه‌های وردپرس در وبزی وجود دارد؟

خیر، افزونه‌های هر پلت‌فرم امکان نصب روی همان پلت‌فرم را دارند و قابلیت نصب افزونه وردپرسی روی وبزی یا برعکس آن وجود ندارد.

وضعیت امنیت و سرعت افزونه‌های وبزی چگونه است؟

در حال حاضر توسعه تمام افزونه‌های وبزی بصورت رسمی از سوی توسعه‌دهندگان خود این پلت‌فرم انجام گرفته و به لحاظ امنیتی و سرعت، تفاوتی با هسته اصلی وبزی نخواهند داشت و به همان اندازه سریع و ایمن هستند.

امکان توسعه افزونه توسط سایر توسعه دهندگان وجود دارد؟

در حال حاضر خیر اما در آینده سازو کار و نحوه توسعه افزونه از سمت این مجموعه اعلام خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1702674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =