آکادمی فرانسه بازیگر آزارگر را از فهرست چهره‌های نوظهور حذف کرد

مهر نوشت: بازیگر فرانسوی که متهم به آزار جنسی شده بود، از فهرست چهره‌های نوظهور سینمای فرانسه حذف شد.

آکادمی سزار فرانسه سوفیان بناسر بازیگر را از فهرست سالانه چهره‌های نوظهور خود خط زد. وی از سوی ۴ زن به آزار جنسی متهم شده بود.

بناسر از جمله ۳۲ بازیگر نوظهور فرانسه بود که فهرست اسامی آن‌ها ۱۶ نوامبر منتشر شده بود.

آکادمی سزار که در امر معرفی بازیگران دخالت دارد گفت پس از گزارش رسانه‌ها و کنترل قضایی این بازیگر، تصمیم گرفته شد تا نام او را از این فهرست حذف کند.

این نهاد افزود در اسرع وقت به تامل عمیق‌تر درباره این امر می‌پردازد که آیا قوانین آکادمی درباره زمانی که یک چهره موضوع رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد کافی هست یا خیر.

در سال‌های اخیر آکادمی فرانسه به دلیل حمایت مداوم از رومن پولانسکی که در آمریکا به دلیل رابطه جنسی با یک دختر ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ تحت تعقیب است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

پولانسکی در دهه گذشته چند بار نامزد جایزه سزار شد و جایزه بهترین کارگردانی را سال ۲۰۲۰ با فیلم «یک افسر و یک جاسوس» کسب کرد. در آن مراسم آدل هنل بازیگر و سلین سیاما کارگردان به نشانه اعتراض مراسم را ترک کردند.

بناسر امسال یکی از بازیگران جوان فیلم «همیشه جوان» به کارگردانی والریا برونی تدسکی بود که در بخش رقابتی کن امسال برای دریافت نخل طلا رقابت می‌کرد.

پس از آنکه رسانه‌های فرانسوی گزارش کردند که او در پایان اکتبر در پی طرح اتهام خشونت و آزار جنسی توسط ۴ زن، تحت پیگرد قضایی قرار گرفت، خود وی این اتهامات را رد کرده و می‌گوید قربانی افترا شده است.

آکادمی فرانسه اهدا کننده جوایز سزار، هم‌تای اسکار در فرانسه است. مراسم سزار ۲۰۲۳ در ۲۴ فوریه در پاریس برگزار می‌شود. دور اول رای دادن از ۲ ژانویه شروع می‌شد و تا ۲۴ ژانویه ادامه می‌یابد و نامزدها ۲۵ ژانویه معرفی می‌شوند.

۵۵۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =