بمب‌افکن‌ استراتژیک روسیه که می‌گویند در حمله پهپادی اوکراین آسیب دیده / عکس

دیروز پایگاهی در روسیه هدف حمله پهپادی قرار گرفت که میزبان بمب‌افکن‌های استراتژیک Tu-95 و Tu-160 است. این پرنده‌ها که قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند، در حملات موشکی به اوکراین نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حمله پهپادی به پایگاه انگلس-۲ که به اوکراینی‌های نسبت داده می‌شود، آن‌طور که دیلی‌میل گزارش کرده است، حداقل ۲ بمب‌افکن استراتژیک تی‌یو-۹۵ ارتش روسیه صدمه‌ دیده‌اند.

تی‌یو - ۹۵ و تی‌یو-۱۶۰ بمب‌افکن‌های استراتژیک مهم روس‌ها است که با حمل حجم بالایی از موشک‌های کروز در حمله به اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرنده ترسناک هسته‌ای

اسم پرنده‌هایی چون تی‌یو-۹۵ با قابلیتشان برای حمل سلاح‌ هسته‌ای گره خورده است. این پرنده همانند بی‌-۵۲ آمریکایی از چند دهه پیش مشغول خدمت است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها قصد بازنشسته شدن داشته باشد.

بمب‌افکن‌ ترسناک روسیه که می‌گویند در حمله پهپادی آسیب دیده / عکس

توپولف ۹۵ که در ناتو با نام مستعار «خرس» شناخته می‌شود، در دهه ۱۹۵۰ میلادی برای ارتش شوروی سابق ساخته شد و از آن زمان در خدمت باقی مانده است.

این پرنده راهبردی با چهار موتور توربوپراپ در آخرین ارتقای خود به رادار جدید آرایه فازی مجهز شده است که تا ۳۵۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد.

حمل حدود ۱۲ تن بمب و ۱۶ موشک کروز این پرنده را به سکویی استراتژیک برای حملات هوایی تبدیل می‌کند. روسیه هیچگاه اقدام به صادر کردن این پرنده استراتژیک نکرده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    25 6
    بیشتر ب آهن غراضه شبیهه تا بمب افکن استراتژیک