آمریکا: روی حمایت از معترضان متمرکزیم نه مذاکرات برجامی

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، به سوالاتی درباره اتفاقات اخیر ایران و تحولات برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای خارج کردن ایران از «کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل» که در چهاردهم دسامبر درباره آن رای‌گیری خواهد شد و در پاسخ به سوالی درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب گفت: ما نسبت به خارج کردن ایران از این کمیسیون متعهدیم، چون واقعا کار درست این است. این نشان می‌دهد که ما در کنار مردم ایران و سراسر جهان ایستاده‌ایم، از جمله در کنار گروه‌های جوامع مدنی که خواستار خارج کردن ایران از این کمیسیون سازمان ملل شده‌اند.

پرایس در ادامه گفت که آمریکا با شرکا و متحدانش در این زمینه همکاری می‌کند تا همراه با اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل از این قطعنامه حمایت کنند و طی رای‌گیری در ۱۴ دسامبر تصویب شود.

او درباره احکام صادر شده برای‌ برخی افراد در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد: این احکام برای ترساندن مردمی است که عقاید مخالفی دارند. حکومت ایران باید بداند که جهان نظاره‌گر است.

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش گفت: ما نسبت به حمایت از مردم ایران و ایجاد هزینه برای مسئولان برخوردها، متعهدیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =