۰ نفر
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
چرا لرستان مجمع ندارد

شاید شما هم به مانند خیلی ها اعتقاد داشته باشید که کار تیمی در لرستان بسیار ضعیف است و هنوز این فرهنگ مهم و حیاتی در این استان در رده های مدیریتی تصمیم گیر و تصمیم ساز نهادینه نشده است. 

محدثه مقدم: اعتقادی واقعی و راسخ؛ که متاسفانه علت عمده عقب ماندگی ها و عقب نگهداشته شدن ها را باید در آن ریشه یابی کرد .

یکی از مراکز مهم یکی شدن و ید واحده بودن "مجمع نمایندگان" لرستان است که متاسفانه چه در ادوار گذشته و چه حال کارنامه درخشانی در پیگیری یک مطالبه جمعی و عمومی نداشته و ندارند .

گرچه برخی از نمایندگان لرستان به تنهایی در کشور از توانمندی بالایی برخوردار هستند اما این توانمندی را صرفا هزینه حوزه استحفاظی خود نموده و هرگز نتوانسته اند این توانمندی ها را تجمیع و به عنوان اهرم قدرتی در اختیار کل استان قرار دهند .

اتفاقی که ما در بسیاری از مجامع نمایندگان سایر استان ها به وفور مشاهده کرده و می کنیم و شاید وجه تمایز توسعه آنان با لرستان در همین امر به ظاهر ساده است .

امر مهمی که لرستان در لوای آن از قطار توسعه جامانده و اثر گذاری نمایندگان این دیار را در مراکز تصمیم گیری به صفر رسانده است .

دیروز بر حسب اتفاق با یکی از همین نمایندگان اثر گذار گفت و گو می کردم به نکته ای اشاره کرد که به عنوان خبرنگار بر حال و روز لرستان افسوس خوردم که چرا انتخاب هایمان آنقدر ابتدایی و از سر هیجان است که دود آن چشم همه را می سوزاند .

وقتی این نماینده با انتقاد من مبنی بر عدم بهره مندی استان از ظرفیت و توان وی در برخی امور خارج از حوزه خود روبرو شد ،گفت :"پیگیری این امور برای من چندان کاری ندارد اما همکاران از دخالت کردن ها در امورات حوزه های خود ناراحت می شوند"


جمله ای سنگین و واقعیتی تلخ که سبب شده است تا لرستان نتواند به مانند سایر استان ها به معنای واقعی کلمه مجمع نمایندگان داشته باشد .

فرهنگ کار تیمی که سالهای سال است لرستان به سادگی از کنار آن گذشته رمز موفقیت استان های برخوردار است .

در استان های برخوردار نماینده یک حوزه در پی آن است تا بداند کدام نماینده از مجمع استانی خود رابطه بهتر و صمیمانه تری با فلان وزیر و بهمان رئیس جمهور دارد تا از همان روزنه و طریق حرف خود را به کرسی بنشاند و امتیاز بگیرد و یا کدام نماینده قدرت لابی گری بهتری دارد و سواد بیشتری تا از همان توان و ظرفیت برای بهتر شدن اوضاع حوزه استحفاظی خود بهره ببرد اما در این استان سراسر محروم تفکرات هم از توسعه جامانده اند و کمک گرفتن از قوی ترها نه تنها امتیاز مثبتی نیست بلکه دخالت محسوب می شود.

و این تفکر غلط و بی پایه و اساس چنان ریشه در تار و پود فرهنگ مدیریتی و تصمیم گیری دوانده که خودشان به صراحت آن را دخالت می دانند و می خوانند .

اصولا اگر چنین تفکری بر سیستم وکلای مردم این دیار حاکم است پس فلسفه مجمع نمایندگان لرستان عبث و بی فایده بوده و خروجی عملکرد آن نیز بر همین اساس است .

به صرف دیدارهای دسته جمعی با رئیس جمهوری و وزرا و چند عکس یادگاری هرگز نمی توان ادعای داشتن مجمع نمایندگان داشت،ضمن اینکه در همین دیدارها هم اگر پای صحبت دیدار شوندگان بنشینیم درخواهیم یافت که خواسته های مجمع خواسته واحدی نبوده و هر نماینده از هر دری سخن گفته اند و طالب مطالبات حوزه خود بوده و هستند .

و از آنجا که جلوی ضرر از هر نقطه ای گرفته شود منفعت است امیدوارم در دیدار اخیر مجمع با وزیر کشور و یا هر مسوول اثر گذار دیگری نقطه پایانی بر این ضعف بزرگ گذاشته شود و هر چند فرصت باقی مانده از عمر نمایندگان این دوره کوتاه است اما برای یک بار هم که شده لرستان طعم داشتن مجمع را بچشد ...

* فعال رسانه ای

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1705012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =