تخصیص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به توسعه کشاورزی در رومشگان

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای اجرا و توسعه طرح های صنعتی کشاورزی به شهرستان رومشکان اختصاص یافت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهدی مسکنی در جلسه شورای اداری شهرستان رومشکان اظهار داشت: این مبلغ از محل ماده ۵۲ و تبصره ۱۸ ابلاغ می شود همچنین ۱۰ طرح تعاونی اشتغالزای این شهرستان در قالب تعاونی پیشران به تهران ارسال و حمایت های لازم برای عملیاتی شدن آنها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین پنج میلیارد تومان از محل صندوق کارآفرینی امید برای طرح های اشتغالزایی تبصره ۱۸ مازاد بر طرح های پذیرش شده در استان تصویب شده است که ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: ضعف فرهنگ کار و اشتغال بین آحاد جامعه و اتکای بیش از حد به حمایت های دولتی مانع بزرگی برای کارآفرینی و اشتغال غیردولتی است در صورتیکه پیشران اصلی اشتغال و توسعه، مردم هستند.

مسکنی همچنین اضافه کرد: خط اعتباری ویژه ای برای طرح های شاخص شیلات، پرورش پسته و زیتون و یک مزرعه ۸۰۰ هکتاری در شهرستان رومشکان به عنوان طرح های پیشران در تبصره ۱۸ و مشاغل روستایی اختصاص می یابد که از طریق بانک توسعه تعاون ابلاغ می شود.

رومشکان سال ۹۲ از کوهدشت جدا و به شهرستان تبدیل شد، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ با احتساب بخش‌ و روستاهای آن بیش از ۳۹ هزار نفر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =