عکس |‌ خودروی برقی چری که احتمالا وارد ایران نخواهد شد!

دیجیاتو نوشت: کمپانی چینی چری این روزها مشغول توسعه محصولات جدید است. یکی از این محصولات شاسی‌بلندی با پیشرانه تمام الکتریکی است.

کمپانی چینی چری این روزها مشغول توسعه محصولات جدید است. یکی از این محصولات، شاسی‌بلندی با پیشرانه تمام الکتریکی است که به‌زودی معرفی خواهد شد. برای استقبال از این مدل، چری چند تیزر منتشر کرده است و با دقت در این تیزرها می‌توان متوجه شد که تازه‌ترین خودروی برقی چینی‌ها، به احتمال زیاد در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار خواهد گرفت، اما با توجه به قیمت زیاد خودروهای برقی سایز متوسط و نبود زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی، بعید است که در آینده نزدیک شاهد عرضه سری محصولات برقی چری در ایران باشیم.

در حال حاضر پروژه شاسی‌بلند الکتریکی چری با کد eQ۷ شناخته می‌شود. نشریات محلی ادعا می‌کنند نتیجه نهایی این پروژه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. اگر این ادعا درست باشد، باید حداقل شش ماه تا زمان معرفی مدل مذکور منتظر بمانیم.

چری eQ۷ ادامه‌دهنده راه eQ۵

چری eQ7

تیزرهای اخیر چری نشان می‌دهند eQ۷ در نمای جانبی شباهت زیادی به مدل eQ۵ دارد. شاید بدانید این مدل را که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، استودیوی طراحی پینین‌فارینا خلق کرده است. فیس‌لیفت آن هم امسال توسط چری پرده‌برداری شد.

چری eQ7

تصویر بالا: چری eQ۵، تصویر پایین: چری eQ۷

حاشیه‌های کرومی اطراف پنجره، لبه زاویه‌دار گلگیرها و خط شانه ضخیم برخی از ویژگی‌های eQ۷ در نمای جانبی هستند که از eQ۵ الگوبرداری شده‌اند. اما در نمای روبه‌رو ظاهراً وضعیت متفاوت خواهد بود و به نظر می‌رسد خطوط و اشکال موجود در این قسمت متفاوت از eQ۵ هستند. این مدل جدید به احتمال زیاد از چراغ‌های اصلی دو تکه که این روزها خیلی رواج پیدا کرده‌اند، سود خواهد برد.

چری eQ5

با توجه به بهره‌مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، چری eQ۷ فاقد جلوپنجره مشبک خواهد بود. در عوض سپر آن به ورودی‌های هوای بزرگ‌تر مجهز خواهد شد. در تیزرهای چری، خبری از نمای عقب نیست، بنابراین می‌توان حدس زد که چراغ‌های اصلی آن در ارتفاعی بالا نصب شده‌اند و ساختاری سرتاسری خواهند داشت. شیب زیاد شیشه عقب دیگر نکته‌ای است که با دقت در تصاویر مبهم موجود، می‌توان به آن پی برد.

نمای روبرو

پیش‌بینی می‌شود چری eQ۷ همانند نسخه فیس‌لیفت eQ۵ با بدنه تمام آلومینیومی تولید شود. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود eQ۷ به آخرین تکنولوژی‌ها در زمینه سیستم‌های کمکی راننده و فناوری‌های دیجیتال مجهز باشد.

شایان ذکر است سری eQ جزو محصولات پیشرفته و مدرن چری محسوب می‌شود. این سری که با شنیدن نام آن شاید به یاد سری EQ مرسدس بنز بیفتید، به مدل‌های الکتریکی اختصاص دارد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =