۰ نفر
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
انگلیسی‌ها از برگزیت پشیمان هستند

مهر نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بسیاری از مردم انگلیس خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را اقدامی اشتباه می دانند.

در حالیکه انگلیس پس از مدتها کش و قوس توانست از اتحادیه اروپا خارج شود، نظرسنجی های عمومی از تمایل اکثریت مردم این کشور برای پیوستن دوباره به این اتحادیه حکایت دارد.

در دومین سالگرد برگزیت، نتایج یک نظرسنجی جدید، که روز یکشنبه در روزنامه منتشر شد، نشان می دهد که بیش از دو سوم مردم انگلیس خواستار برگزاری همه پرسی در خصوص پیوستن مجدد این کشور به اتحادیه اروپا هستند.

در حالیکه انگلیس رسماً در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، پس از همه پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ از اتحادیه اروپا خارج شد، اما بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می گویند تصمیم دولت لندن برای خروج از اتحادیه اروپا اشتباه بوده است.

این نظرسنجی که از سوی شرکت تحقیقاتی ساوانتا برای روزنامه ایندیپندنت انجام شد، نشان می دهد که ۶۵ درصد از شرکت دهندگان خواهان همه پرسی جدیدی هستند که در مقایسه با رقم مشابه سال قبل، ۱۰ درصد بیشتر است.

نتایج نظرسنجی جدید اما نشان می دهد افکار عمومی در انگلیس در مورد اینکه چه زمانی باید چنین همه پرسی برگزار شود، اختلاف نظر دارند. ۲۲ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که این همه پرسی باید اکنون برگزار شود و ۲۴ درصد بر این باورند که این همه پرسی باید در پنج سال آینده انجام شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1714403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =