ارزان‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر کره‌ای در ایران / عکس

گجت‌نیوز نوشت: کیا سونت مدل 2022 ، ارزان‌ترین و کم مصرف ترین کراس اور جمع و جور و صفر کیلومتر در بازار ایران است که هم اکنون به کشور وارد شده. در ادامه با زیر و بم Kia Sonet 2022 همراه می‌شویم.

این کراس اور کره‌ای تقریبا هم اندازه رنو ساندرو استپ وی است و ابعاد آن به ۳۹۹۵ میلی متر طول، ۱۷۹۰ میلی متر عرض و ۱۶۴۲ میلی متر ارتفاع می‌رسد. همچنین فاصله محوری آن هم ۲۵۰۰ میلی متر محدوده شده و فقط یک سانتی‌ متر کمتر از ساندرو است. وزن کیا سونت مدل ۲۰۲۲ بسته به تریم انتخابی، در بازه ۱۰۸۱ تا ۱۲۳۳ کیلوگرم قرار می‌گیرد و حجم باک و صندوق عقب در تمامی نسخه‌ها به ترتیب، ۴۵ و ۳۹۲ لیتر است. بد نیست اشاره کنیم که حجم صندوق عقب ساندرو از ۳۲۰ لیتر تجاوز نمی‌کند. پس با توجه به این اعداد، به نوعی می‌توان گفت که کیا سونت مدل ۲۰۲۲، یک هاچ بک فول سایز یا هاچ بک کراس است!

 ارزان‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر کره‌ای در ایران / عکس

چهره کیا Sonet مدل 2022 هرچقدر هم که ساده و بدون جزئیات باشد، باز هم کره‌ای بودنِ خود را فریاد می‌زد. البته این خودرو از نظر طراحی ظاهری، یک سر و گردن بالاتر از رقیبان چینی خود قرار می‌گیرد. همچنین وجود فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت‌هایی مانند گلگیر یا ستون و سقف دو رنگ، چهره‌ی یک دست و خسته کننده‌ کیا سونت مدل 2022 را تا حدودی شاداب‌تر کرده‌ است.

کیا سونت مدل 2022 در نمای کنار خود به جز طراحی متفاوت درب‌ها و رینگ‌های 18 اینچی، چیز دیگری ندارد اما نمای عقبی آن، میزبان جزئیات بیشتری است. اسپویلر سقفی، چراغ خطر سوم، ریل‌های سقفی، دیفیوزر دو رنگ به همراه مه شکن و چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته، چهره کیا سونت Sonet وارداتی به ایران را در نمای عقبی، کمی زیباتر کرده‌اند.

کابین کیا سونت مدل ۲۰۲۲ چند پله بالاتر از طراحی ظاهری آن است و مدرن بودن را به تصویر می‌کشد. طراحی داشبورد واقعا «کاربر پسند» است و جشنواره‌ای از دکمه‌های فیزیکی پرکاربرد، روبه‌روی شما قرار خواهند داشت. همچنین دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم به صورت عمودی طراحی شده‌اند تا فضای کمتری را اشغال کنند.

 ارزان‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر کره‌ای در ایران / عکس

امتیاز کیا سونت وارداتی در تست تصادف موسسه ایمنی یورو انکپ

کراس اور کامپکت کیا سونت مدل 2022 به نسبت خودروهای پرچمدار کره‌ای، آن چنان قابل اطمینان نیست و در تست‌های موسسه ایمنی یورو انکپ، 3 ستاره را کسب کرده است. البته باید گفت که بالاترین نمره موسسه NCAP، پنج ستاره است و کیا Sonet مدل 2022 با تجهیزات ایمنی مختلف مثل 4 ایربگ و ESP و ABS، خیال شما را راحت می‌کند.

کراس اور کامپکت کیا سونت مدل ۲۰۲۲ در ۲۴ تریم مختلف و با پیشرانه‌ و گیربکس‌های گوناگون ساخته شده است. اما به صورت خلاصه می‌توان گفت که کیا سونت مدل ۲۰۲۲ با دو پیشرانه متفاوت به ایران خواهد آمد. البته قبل از شروع باید گفت تمام پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری کیا سونت مدل ۲۰۲۲، از نوع دیزلی هستند و احتمال واردات آن‌ها به ایران، کم و نزدیک صفر است!

تریم جذاب‌تر کیا سونت مدل 2022 از یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1 لیتری بهره می‌برد که 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی 5 سرعته یا اتوماتیک CVT، راهی چرخ‌های جلویی میکند. مصرف سوخت کیا Sonet مدل 2022 در تریم 1 لیتری توربو شارژ یا همان 1.0Tدر حالت ترکیبی فقط 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در حالت بزرگراه، این عدد به ۴.۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 ارزان‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر کره‌ای در ایران / عکس

اما همه ما از مشکلات بنزین ایران و ناسازگاری آن با پیشرانه‌های توربو شارژ اطلاع داریم. پس توقعات خود را کمی پایین‌تر می‌آوریم و به سراغ کیا سونت مدل 2022 با پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی 1.2 لیتری می‌رویم. در این نسخه فقط 85 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور را با یک گیربکس دستی 5 سرعته داریم. البته بد نیست اشاره کنیم که کیا سونت مدل 2022 در تریم X-Line خود علاوه بر پیشرانه 1.0T، یک سورپرایز جذاب را ارائه می‌دهد و آن هم چیزی نیست جز گیربکس اتوماتیک دو کلاچه! همچنین پیشرانه 1.5 لیتری دیزل و توربو دیزل هم برای کیا Sonet مدل 2022 معرفی شده است که متاسفانه به ایران نمی‌آید!

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1717286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =