واکنش روزنامه دولت به انتقادهای جهانگیری

 ایران ارگان دولت در یادداشتی به اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی حمله کرد.

  • اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به انتقاد از وضعیت موجود در حوزه انرژی همچون نفت، گاز و برق پرداخته است. جهانگیری در حالی ژست منتقد وضعیت موجود در این حوزه‌ها را گرفته که دولت سیزدهم با بهبود روابط تخریب شده ایران و ترکمنستان در دولت سابق، به امضای قرارداد سوآپ گازی مبادرت کرده است، در حوزه نفت با رکوردشکنی در فروش نفت منجر به عصبانیت امریکایی‌ها شده و تنها در سال اول دولت سیزدهم با افزایش ۶هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور با سرعت بالا در حال جبران جدی کم‌کاری‌های گذشته است.

  • معاون اول دولت‌های پیشین همچنین با اشاره به مسأله سرمایه‌گذاری در کشور گفته است: «سال‌هاست به دلیل تحریم‌ها و برخی سیاست‌های داخلی، ورود تکنولوژی جدید و سرمایه لازم در بخش نفت، گاز و برق متناسب با ظرفیت کشور و نیاز جامعه انجام نگرفته است.» این ادعا در حالی است که در سال اول دولت سیزدهم بیش از ۳ برابر سال اول برجام سرمایه خارجی جذب شده است. در حالی عملکرد یک سال اول دولت سیزدهم در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در حدود ۵ میلیارد دلار بوده که این عدد در سال ۹۵ در حدود ۱,۷ میلیارد دلار بوده است و نشان می‌دهد گفتمان سابق به‌رغم ادعاهای رفع تحریم تا چه حد کشور را در عرصه‌های مختلف به عقب پرتاب کرده است.

  • به نظر می‌رسد دولتمردان سابق چه در بیرون از قدرت و چه در قدرت راه‌حل مشکلات را در پیمودن راه‌هایی معرفی می‌کنند که یک بار طی شده است و مردم همچنان آسیب‌های آن را در زندگی خود احساس می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1723767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =