انتقاد تند بادامچیان:  بیانیه خاتمی، تمام نظام و حتی خود اصلاح‌طلبان را زیر سوال برد

فارس نوشت:دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: مایل نیستم اصلاح‌طلبان از عرصه فعالیت های سیاسی حذف شوند و باید در صحنه کشور بمانند اما راهی که می‌روند به بن‌بست است.

اسدالله بادامچیان روز سه شنبه در نشست خبری که در دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمان عفو رهبری در روزهای گذشته اظهار داشت: مبنای اصل امامت و ولایت این است که افرادی را که از کرده خود پشیمان می شوند را مورد عفو قرار دهند.

وی با بیان اینکه طراحی استکباری تابستان داغ و آبان قرمز به نتیجه نرسید، اظهار داشت: اقدام مقام معظم رهبری خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱ بود زیرا خانواده‌های که با حرکات و اقدامات فرزندانشان مخالف بودند، انتظار رافت از سوی نظام اسلامی بودند و به همین دلیل باید به اقدام رهبر انقلاب در اداره مملکت تحسین گفت.

بادامچیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات آینده اظهار داشت: هرچند فعالیت های انتخاباتی در زمان انتخابات شکل می گیرد اما اکنون همه گروهها و احزاب تلاش می کنند تا در انتخابات آتی شرکت کنند؛ به نظر می رسد انتخابات آینده، یک انتخابات پر از رقابت‌های شدید در درون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهد بود.

وی درباره بیانیه اخیر سیدمحمد خاتمی نیز گفت: کسی که هشت سال رئیس‌جمهور بود ولی نتوانست به هیچ یک از وعده‌های خود عمل کند و کاری کرد که مردم در انتخابات مجلس هم شرکت نکنند، اکنون با بیانیه خود تمام نظام و حتی خود اصلاح‌طلبان را زیر سوال برد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: من مایل نیستم اصلاح‌طلبان از عرصه فعالیت های سیاسی حذف شوند و باید در صحنه کشور بمانند اما راهی که می‌روند به بن‌بست است.

بادامچیان با تاکید بر اینکه در بیش از چهار دهه گذشته جمهوریت نظام رو به رشد بوده است، گفت: مبنای ما نه جمهوریت مورد تایید غرب بلکه قانون اساسی است و باید گفت که مسائل اجتماعی باعث کاهش حضور مردم در انتخابات شده است.

وی ادامه داد: عملکرد دولت آقای روحانی سبب شد تا حتی اصلاح‌طلبان هم در انتخابات شرکت نکنند و معتقدم انتخابات آینده، انتخاباتی با مشارکت بالاتر خواهد بود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا دچار بحران داخلی شده و شاهد دعوای دو حزب در این کشور هستیم، اظهار داشت: بیش از ۳۵ تریلیون دلار رقم بدهی آمریکاست و این کشور به غیر از مشکلات اقتصادی، از نظر مسائل اجتماعی نیز رسوا شده و هر روز بر اثر شلیک اسلحه تعدادی افراد در آمریکا کشته می‌شوند.

بادامچیان با بیان اینکه با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی پرقدرت و پرصلابت است، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که سوریه را از چنگال داعش بیرون می‌کشد و داعش را نابود می‌کند؛ ایران در بین ملت‌های دنیا جایگاه خوبی دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه نظام استکبار سعی در ایجاد مشکلات برای مردم ایران اسلامی دارد، گفت: قدرت ایران غیرقابل انکار است؛ امسال سخت‌ترین درگیری را با آمریکا داشتیم اما آنها را شکست دادیم و اکنون همه موظف هستند که حفظ وحدت کرده و با دولت همراهی کنند.

بادامچیان در پاسخ به سؤالی درباره اجرای فرمان جهاد تبیین نسبت به دانش‌آموزان تاکید کرد: امام بعد از انقلاب فرمودند که دانش‌آموزان را از همین ابتدا وارد سیاست کنید که وقتی وارد اجتماع می‌شوند بی‌خبر نباشند. امام سال ۴۲ فرمودند که یاران من در گهواره‌ها هستند. من فکر می‌کنم برای حضور نوجوانان ما در مسأله سیاست باید فکر جدی و برنامه‌ریزی قاطعی از سوی آموزش و پرورش و نهادهای ذیربط صورت بگیرد.

وی همچنین ضمن مثبت شمردن عملکرد دولت سیزدهم، گفت: مانند گذشته انتقادات سازنده را نسبت به عملکرد برخی از اعضای دولت، به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم تا بتوانیم همه با هم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =