عبور موفقیت‌آمیز نیروگاه شهیدرجایی از پیک تابستان۱۴۰۱

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: نیروگاه شهیدرجایی با عبور موفق از پیک تابستان۱۴۰۱ رتبه نخست را در منطقه کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران که روز یکشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، گفت: در ابتدای انقلاب ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در کل کشور ۷هزار مگاوات بود که در حال حاضر این عدد به بیش از ۹۰هزار مگاوات رسیده که بیانگر رشد ۱۳برابری تولید برق است

او افزود: ایران با تولید سالانه نزدیک به ۳۶۰میلیارد کیلووات ساعت، یک و سه دهم انرژی الکتریکی دنیا را تولید می‌کند و از این جهت جایگاه یازدهم را در جهان دارد.

موتابها گفت: دولت سیزدهم رشد ۶هزار مگاواتی برق را در برنامه یک ساله خود داشت که از شهریور سال۱۴۰۰ آغاز شد و شاهد تحقق آن بودیم و برای سال دوم نیز هفت هزار مگاوات افزایش تولید انرژی در دست اقدام است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی ادامه داد: این روند باعث شد عبور موفقی از پیک تابستان۱۴۰۱ داشته باشیم که نیروگاه شهیدرجایی در این زمینه رتبه نخست را در منطقه کسب کرد.

موتابها تصریح کرد: مجموع افزایش تولید برق در دولت سیزدهم ۳۵مگاوات بود که قرار است ۱۰هزار مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

این مقام مسئول بیان کرد: برای انجام تعمیرات اساسی نیروگاه‌های حرارتی در گذشته باید از قطعات خارجی استفاده می‌شد که در حال حاضر تمامی تعمیرات نیروگاه‌ها و بهره‌برداری از آن با ظرفیت حدود ۷۳هزار و ۶۹۵مگاوات تماما توسط جوانان این مرز و بوم انجام می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: خوشبختانه ساخت و بازسازی قطعات استراتژیک از جمله پره‌های توربین‌های گازی، بخار، روترهای نیروگاهی، ترانسفورماتورهای قدرتی و ... با تلاش همکاران در داخل کشور انجام می‌شود که در ۵سال گذشته بیش از ۷۲۴هزار قطعه نیروگاهی طراحی و ساخته شد که این موضوع باعث افتخار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1730642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =