دبیرکل نخستین همایش بین‌المللی بیداری اسلامی گفت جنبش بیداری اسلامی خواستار تعامل عادلانه و عزت‌مندانه با جهان است.

علی اکبر ولایتی در مراسم افتتاحیه این همایش تصریح کرد: موج جدید بیداری اسلامی که موجب سرافرازی ملت‌های مسلمان شده و ما را گرد هم آورده، ریشه در قرآن، سنت و تکیه بر حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد.

دبیرکل نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی گفت: این باور ایمانی به همراه خودباوری منبع الهام‌بخش جنبش‌های کنونی در کشورهای اسلامی بوده است و اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش مردمسالاری دینی را به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: این حرکت عظیم و پرشور خواستار تعامل عادلانه و عزت‌مند با جهان است و بر استقلال سیاسی خود تاکید کرده و هر گونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را نفی می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المل تصریح کرد: : بیداری اسلامی خودآگاهی گسترده و عمیقی است که می‌کوشد ملت‌های مسلمان را از اسارت فکری، سیاسی و اقتصادی رها ساخته و عزت و پیشرفت و همدلی را بین آحاد اسلامی محقق سازد.

وی افزود: فلسطین و قدس شریف و مقاومت به عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام به یکی از ارکان بیداری اسلامی تبدیل شده است.

ولایتی افزود: در آستانه این تحولات بنیادین رهبر انقلاب در استمرار اندیشه حضرت امام خمینی (ره) احیاگر بزرگ اسلامی در تاریخ معاصر، با بصیرت و دوراندیشی بیداری اسلامی را به مسلمانان جهان بشارت دادند و این گردهمایی جز در پی رهنمودهای ایشان میسر نبود.

دبیرکل همایش بین المللی بیداری اسلامی با تشکر از نهادها، سازمانها و شخصیت‌هایی که در برپایی این اجلاس مشارکت داشتند، یادآور شد: اجلاس مذکور با حضور بیش از 700 نفر از اندیشمندان، علما و رهبران مقاومت از سراسر جهان اسلام برگزار می‌شود.

وی گفت: در این اجلاس در 5 نشست تخصصی مهمترین دستاوردها، فرصت‌ها، چالش‌ها و افق‌های آینده جنبش بیداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =