جدیدترین آمارها نشان می‌دهد، اینترنت اکسپلورر همچنان پیشتاز مرورگرهای اینترنتی است.

بر اساس جدیدترین آمار استخراج شده از وب سایت StatCounter، در بازه زمانی آگوست 2011 تا سپتامبر 2011 (یک ماه اخیر)، اینترنت اکسپلورر، همچنان پیشتاز مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران اینترنت است. 41.89 درصد از کاربران در جهان از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.

بعد از اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس با 27.21 درصد در رده دوم قرار دارد. کروم به 23.3 درصد، سفری با 5.31 درصد و اوپرا با 1.67 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

statcounter


در میان کاربران ایرانی نیز همچنان استفاده از اینترنت اکسپلورر رایج‌تر است. 54.89 درصد از کاربران اینترنت در ایران از این مرورگر برای وب‌گردی استفاده می کنند. 31.45 درصد نیز فایرفاکس را مورد استفاده قرار می‌دهند. کروم با 6.5 درصد، اوپرا با 5.95 درصد و سفری با 0.8 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

با مقایسه آمار مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران ایرانی و کابران اینترنت در جهان، می توان دریافت که استفاده از مرورگر گوگل کروم در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان، هنوز چندان فراگیر نشده است. تفاوت 17 درصدی آمار استفاده از کروم در ایران و متوسط جهانی آن، مؤید این نکته است. این درصد بین اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس تقسیم شده است.

statcounter


از میان نسخه‌های مختلف اینترنت اکسپلورر، نسخه 8.0 آن با 28.99 درصد در بالای نمودار مرورگرهای مورد استفاده کاربران اینترنت در جهان است. فایرفاکس 3.6 با 19.39 درصد، اینترنت اکسپلورر 7.0 با 9.37 درصد، اینترنت اکسپلورر 6.0 با 5.04 درصد و فایرفاکس 4.0 با 3.73 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

statcounter


در مورد ایران آمار اندکی متفاوت است؛ رده اول و دوم در دست اینترنت اکسپلورر است. مرورگر اینترنت اکسپلورر 8.0 با 32.43 درصد و اینترنت اکسپلورر 7.0 با 9.56 درصد به ترتیب در رده اول و دوم قرار دارند. فایرفاکس 3.6 با 8.3 درصد، اینترنت اکسپلورر 6.0 با 7.88 درصد و فایرفاکس 5.0 با 7.51 درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

statcounter


البته آمار ارائه شده از سوی statcounter، کاهش در روند استفاده از اینترنت اکسپلورر در میان کاربران اینترنت در جهان و ایران را طی یک سال اخیر نشان می دهد.

در مورد کاربران جهانی، آمار استفاده از اینترنت اکسپلورر کاهش چشم‌گیری نشان می‌دهد و در مقابل، استفاده از کروم رشد بسیار خوبی داشته است. به نسبت سال قبل، حدود 10 درصد از کاربران اینترنت اکسپلورر کاسته شده و همین میزان به کاربران کروم اضافه شده است. تمایل به استفاده از فایر فاکس نیز طی ماه‌های اخیر اندکی کاهش داشته است.

statcounter

در ایران نیز کاربران اینترنت اکسپلورر طی یک سال گذشته 10درصد کمتر شده که بیشترین کاهش را طی 5 ماه اخیر می‌توان دید. در مقابل فایرفاکس رشد خوبی داشته و کروم و اوپرا نیز روند رشد کمی را داشته اند.

statcounter

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • cn IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    5 0
    از نظر میزان قدرت وسرعت firefoxوchromeاز ie بالاتر الان در بیشتر کامپیوترها از fire foxوchromeاستفاده میشود در تبلتها و گوشیهای هوشمند هم chrome android استفاده میشه و یا مرورگر دلفین
  • مهدی IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    13 2
    بهترین مرورگر فایر فاکسه
  • میلاد US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    13 1
    کافی برین فیسبوک یه نظر سنجی جهانی برای مرورگر ها گذاشتن / فایر فاکس با اختلاف فاحشی بالاتر از همه ست
  • منصور IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    7 3
    یاد اوایل ویندوز بخیر. بهترین مرورگر جهان نت اسکیپ بود و شرکت مایکروسافت از حسادت داشت می ترکید.بخاطر اینکه یک محصول غیر مایکروسافتی اینقدر محبوبیت داشت از لج و لجبازی مرورگری که خودش اون سالها ساخته بود(اکسپلورر) و خیلی در سطح پائین تری از نت اسکیپ بود به ویندوزش اضافه کرد و شکایتهای صاحبان نت اسکیپ بجائی نرسید. نت اسکیپ غمزده و مغموم آرام آرام به حاشیه رفت و مرورگرهای تازه وارد جایگزین شدندکه از روی آن تقلید کرده بودند
    • بدون نام RU ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
      2 3
      فایرفاکس در اصل همون نت اسکیپ مدرن و بروز شده است
  • علی BE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    8 5
    مطمئن هستم اگه از گوگل کروم استفاده کنید، دیگه هیچ وقت سراغ چیز دیگه ای نمیرید.
    • بدون نام RU ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
      2 4
      من بارها نسخه های جدید کروم رو استفاده کردم اما بعد نصب فورا پاکش کردم چون که با خیلی از نرم افزارها (از جمله مدیرت دانلود و پنهان کننده ip) سازگار نیست و اینکه با باز شدن چندتا تب هنگ میکنه و تازه اینکه برای آپدیت تو ایران تحریمه
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    9 5
    گوگل کروم هم امنیت وهم زیباییو سرعت
  • بدون نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    12 1
    گوگل کروم عالیه اما فعلا من فایرفاکس رو ترجیح میدم. :)
  • شهاب US ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    9 2
    من الان بیشتر از کروم و فایر فاکس استفاده میکنم. کروم هم سریع هست و فضای بیشتری از مانیتور رو در اختیار کاربر قرار میده. با کروم که کار می کنم احساس می کنم مانیتورم چند اینچ بزرگ تر شده. به خاطر همین بیشتر از کروم استفاده می کنم. اینترنت اکسپلورر خیلی کند هست این نسخه های جدیدش.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    4 0
    گوگل کروم عالیه .سرعتش تقریبا دو برابر اینترنت اکسپلور هست.اگه یه دفع امتحان کنید حتما عاشقش میشید
  • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    5 1
    اگه یه بار گوگل کروم استفاده کنید عاشقش می شید!!! امتحان کنید در ضمن علت بالا بودن آمار استفاده کننده گان در ایران از اینترنت اکسپلورر اینه که اونا آگاهی کافی نسبت به سایر جستجوگرا ندارن وبا همین اینترنت اکسپلورر تنبل و کند کار میکنن!!! که نشون از سواد کم و عدم آگاهی کاربرای ایرانی رو نشون میده!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    3 0
    از این اینترنت اکسپلورر منتفرم.....
  • امیر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    1 4
    پس اپرا چی !؟ مرورگری با امکانات کامل که هیچکدوم اونای دیگه ندارن ! تازه سرعتش از فایرفاکس هم بیشتره
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 1
    فقط گوگل كرووووووووووووووووم
  • صابر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام دوستان امیدوارم در هرکجا هستین همیشه سالم باشین میخوام یه چیزی بگم که هیچ کدومتون باورتون نشه الان من شش ماهه دارم از مرورگر کاملا ایرانی تیزبال استفاده میکنم و قبلا هم از همه ی مرورگر ها استفاده کردبودم تیزبال روی همشونو کم کرده سرعتش واقعا از همشون بیشنره حجمشم فوق العاده کمه اگر باور نمیکنین که باورکردنی هم نیست بهتون پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنین حتی با Dial up هم میشه خیلی راخت دانلودش کرد فکر کنم حدود4MB هست و خودتون اینو احساس کنین من خودمم اولش باورم نمیشد ولی امتحان کردم هنوزم که هنوزه ازش کاملا راضیم و اون یکی مرورگرارو همشونو کنار گذاشتم حتی وقتی دیدم سرعتش بالاست اومدم کرنمتر گذاشتم و رو چندتا سایت امتحانش کردم 3تا5ثانیه سرعتش ار اون یکی ها بیشتر بود