۰ نفر
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
گل به خودی سرطان مقابل پله

در سالی که گذشت یکی از تلخ ترین اتفاقات فوتبالی دنیا درگذشت اسطوره برزیل پله بود.

ایمان گودرزی؛ پله که شاید اولین نماید فوتبالی دنیا به حساب می‌آید پس از گذراندن یک دوره سخت بیماری سرطان سرانجام تسلیم شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرد برزیلی در دوران جام جهانی 2022 قطر درگیر مراحل درمانش بود ولی شانس این را داشت که قهرمانی آرژانتین رقیب همیشگی برزیلی ها را ببینید. او در واکنش به قهرمانی آلبی سلسته گفته بود که دوست داشت مسی این جام رو در ویترین افتخاراتش داشته باشد و همین اتفاق هم رخ داد، با هم اتفاقات روزهای آخر عمر اسطوره بی بدیل فوتبال جهان را مرور می‌کنیم؛

خبر نگران‌کننده درباره اسطوره برزیلی

بازیکن افسانه ای فوتبال برزیل در بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو بستری شده است. مارسیا آئوکی همسر پله او را به بیمارستان آورد. مشکل دیگری که آشکار شده این است که شیمی درمانی انجام شده در چند ماه گذشته هیچ تأثیری بر روی چندین تومور پله نداشته است. ESPN در ژانویه گزارش داد که تومورهایی در روده، کبد و یک تومور در ریه ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله یافت شده است. در سال ۲۰۲۱، او همچنین تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یک زائد در روده بزرگش برداشته شود.

قطع امید پزشکان از «پله»

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های برزیلی، شیمی درمانی روی اسطوره فوتبال برزیل دیگر جواب نمی‌دهد و به همین دلیل پزشکان بیمارستان آلبرت انیشتین این روش درمانی را متوقف کرده‌اند. پله با سرطانی که از روده شروع شده و تبدیل به متاستاز می‌شود (زمانی که به سایر اندام‌ها سرایت می‌کند) مبارزه می‌کند.

برای پادشاه دعا کنید

کیلیان امباپه، ستاره این روزهای فوتبال جهان و مهاجم تیم ملی فرانسه به وخامت حال پله، اسطوره فوتبال جهان واکنش نشان داد. وی با انتشار یک توئیت با عنوان «برای پادشاه دعا کنید» از مردم درخواست کرد که برای بهبود حال پله دست به دعا شوند. پزشکان ساعاتی پیش نسبت به شرایط درمانی پله قطع امید کرده و وی را به بخش مراقبت های پایان عمر منتقل کردند.

پیام پله از بیمارستان

رسانه‌های مختلف خبر از وخامت حال پله اسطوره فوتبال برزیل داده‌اند و ظاهراً دکترها او را جواب کرده‌اند. پله به مراقبت‌های شیمی درمانی پاسخ مثبت نداده و به پایان عمرش نزدیک می‌شود. اسطوره فوتبال برزیل از روز سه‌شنبه در پی تورم عمومی بدنش و نارسایی قلبی در بیمارستان آلبرت انیشتین در سائوپائولوی برزیل بستری شد. او به بخش مراقبت‌های تسکین‌دهنده منتقل شده که برای بیمارانی است که در آخرین روزهای زندگی‌شان به سر می‌برند. در پی جواب ندادن شیمی درمانی، دکترها این روش درمانی را متوقف کرده‌اند. پله درگیر سرطان روده بوده و حالا به نظر می‌رسد که سرطان تبدیل به متاستاز شده است. پله، اسطوره فوتبال برزیل، با انتشار پستی از بیمارستان آلبرت انیشتین در سائوپائولو، حال خود را مساعد توصیف کرد.

گل به خودی سرطان مقابل پله

طرفداری از دشمن قدیمی در فینال جام جهانی

نمایش تیم ملی آرژانتین و همچنین لیونل مسی در بازی شب گذشته مقابل کرواسی، تحسین پله را نیز برانگیخت. کِلی دختر پله پس از پیروزی سه بر سفر آرژانتین مقابل فینالیست دوره قبل جام جهانی، دو تصویر از پدرش در بیمارستان آلیرت اینشتین سائوپائولو منتشر کرد که در حال تماشای این بازی است و مشت خود را به حمایت از مسی گره کرده است.

تشدید بیماری

رسانه‌ها خبر داده‌اند وضعیت سلامتی پله اسطوره فوتبال برزیل بدتر شده و او کریسمس را نیز در بیمارستان سپری خواهد کرد. کِلی، دختر پله نیز از هواداران او خواست برای پدرش دعا کنند تا بداند تنها نیست.

هنوز نمرده برای او قبر کندند!

حال پله بهبودی خاصی نیافته و برخی منابع از بدتر شدن آن طی ساعات آینده خبر می دهند. اگرچه سخنگوی بیمارستانی که اسطوره فوتبال برزیل در آن بستری شده در گزارش خود اعلام کرده "او زنده است" اما در ورزشگاه سانتوس آماده‌سازی برای مراسم خاکسپاری احتمالی او آغاز شده است.

برزیل آماده تشییع جنازه

متأسفانه، ما در آخرین لحظات نبرد پله با سرطان زندگی می کنیم و خانواده‌اش تمام تلاش خود را می کنند تا او احساس راحتی کند. جمعه گذشته، دخترش تعداد زیادی ویدئو و تصویر منتشر کرد که بخشی از یک واقعیت وحشتناک غم انگیز را برای پادشاه فوتبال ترسیم می کرد. او سعی می کرد از آخرین لحظاتی که پدرش در این سیاره می گذراند لذت ببرد. اما پستی که گذاشته شد برای همه هوادارانی که برای زنده ماندن پله دعا می کنند بسیار نگران کننده تر بوده است. به صراحت بگوییم، پله توقع زیادی از زنده ماندن در این نبرد علیه سرطان ندارد.

گل به خودی سرطان مقابل پله

پله پله تا ملاقات خدا!

پله از مدت‌ها قبل در حال مبارزه با بیماری سرطان بود و در چند ماه اخیر بارها برای درمان این بیماری راهی بیمارستان شده بود. چند هفته قبل و در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که حال او رو به وخامت گذاشت و به بیمارستان آلبرت انیشتین شهر سائو پاولو منتقل شد و از دنیا رفت.

سوت پایان پادشاه!

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو در ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در برزیل متولد شد. وی که با نام «پله» شناخته می‌شود، بازیکن سابق فوتبال در پست مهاجم است. پله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود که از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته است. او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم است که کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از وی به عنوان ورزشکار قرن یاد کرد و نامش از سوی مجله تایم در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار گرفت.

همه واکنش‌ها به مرگ «پله»

دنیای ورزش و فوتبال به بهانه درگذشته «پله» اسطوره فوتبال جهان گریست. به بهانه درگذشت مروارید سیاه، دنیای فوتبال واکنش‌های مختلفی به این مرگ داشت. از کریس رونالدو و لیونل مسی تا نیمار هم وطن او و کیلیان امباپه با انتشار پیام هایی نسبت به درگذشت پله واکنش نشان دادند.

گل به خودی سرطان مقابل پله

دریافت جایزه بعد از مرگ

مراسم The Best فیفا امشب در حال برگزاری است و بهترین های سال 2022 در عناوین مختلف معرفی می شوند. یکی از جوایز خاص سالانه در نظر گرفته شده توسط فیفا، جایزه ویژه سال است که در ازای کسب یک دستاورد بزرگ به بازیکن ها اهدا می شود. در مراسم امسال تصمیم گرفته شد این جایزه به عنوان یادبود و برای قدردانی از دستاوردهای پله، اسطوره برزیلی که در سال میلادی گذشته دار فانی را وداع گفت، به همسر این اسطوره اهدا شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =