۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰

همانگونه که از قبل انتظار می رفت رئیس تشکیلات خودگردان روز 23 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل رسما خواستار عضویت کشور مسقل فلسطینی در این سازمان شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی که مورد استقبال عمده حضار حاضر در مجمع عمومی قرار گفت اسرائیل را متهم کرد که با نقض کلیه حقوق فلسطینی ها زندگی را برای آنها سخت کرده و آیا این درست است که ملتی به نام فلسطین اینگونه تحت فشار و ظلم قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عباس در توضیح علت ارائه درخواست فلسطینی ها برای عضویت کامل در سازمان ملل، مطالب ذیل را بیان داشت :

اسرائیل همه تلاش ها را برای دستیابی به توافق صلح، نابود کرده است.

اگر شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ادامه پیدا کند تشکیلات خودگردان سقوط خواهد کرد.

همه تلاش ها و اقدامات صادقانه طرف های بین المللی بارها با مواضع  اسرائیل از بین رفت و امیدهای به وجود آمده در پی آغاز مذاکرات در ماه سپتامبر پارسال به سرعت نابود شد

مذاکرات صلح به علت مواضع اسرائیل با شکست مواجه شده است.

اسرائیل سرزمینهای فلسطینی را مصادره می کند و ساخت دیوار حائل آثار ویرانگری بر دهها هزار نفر از فلسطینی ها به جا می گذارد.

مقامات اشغالگر به حفاری ادامه می دهند که این اقدام مکان های مقدس ما را تهدید می کند.

مقامات اسرائیل به محاصره شهر قدس و محاصره شدید نوارغزه و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی با حملات و ترور ادامه می دهند و سیاست ترورها ادامه دارد.

مقامات اسرائیل همچنین به دخالت در مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین با حمله و بازداشت ها و قتل ادامه می دهند.

اسرائیل مسئول کامل جنایات شهرک نشینان علیه فلسطینی ها است زیرا با وجود اینکه بارها در این زمینه هشدار داده ایم اما مقامات اسرائیل هیچ اقدامی برای جلوگیری از حملات و جنایات شهرک نشینان انجام نداده اند.

سیاست اسرائیل فرصت راه حل دو کشور را تهدید می کند.

شصت و سه سال درد و رنج و عذاب فلسطینی ها کافی است و زمان آن رسیده است که مردم فلسطین همانند دیگر ملتها آزاد در سرزمین خود زندگی کنند.

مردم فلسطین به گزینه مقاومت مسالمت آمیز برای پایان دادن به اشغال پایبند هستند.

ما دستان خود را به سوی اسرائیل به منظور برقراری صلح دراز می کنیم.

کشور فلسطین کشور قانون ، دموکراسی و برابری خواهد بود.

نهادهای بین المللی آمادگی فلسطینی ها را برای تشکیل کشورشان تایید می کنند و هدف مردم فلسطین تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمینهای سال شصت و هفت است.

برقراری صلح مستلزم آزادی اسرا و بازداشت شدگان در زندانهای اسرائیل است و با ادامه تعمیق اشغالگری اسرائیل ، مذاکرات بی معنا است.

من از  همه کشورهایی که از سال 1988 کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند قدر دانی می کنم و از کشورهایی که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند ، می خواهم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

زمان آن رسیده است که مردم فلسطین بعد از دهها سال عذاب و درد و رنج ، همانند دیگر ملتها آزاد در سرزمین خود زندگی کنند. وی با اشاره به اینکه درخواست پیوستن کشور فلسطین در مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت به پایتختی قدس به سازمان ملل را ارائه کرده است ، خواستار اقدام سریع برای مطرح کردن این درخواست در شورای امنیت شد و گفت حمایت از تشکیل کشور فلسطین بزرگترین کمک به برقراری صلح است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ا ب پ ت ... IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    1 0
    با این سخنرانی وجهه فلسطین رو بشدت بالا بود اگر حواسشون جمع باشه می تونن حقشون رو از اسرائیل بگیرند.
  • شهرام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    1 0
    واقعا بینظیر بود .به امیدتشکیل کشور فلسطین.
  • بدون نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    1 0
    امیدوارم همه کشورهای اسلامی از جمله ایران در این مقطع حساس از درخواست بحق محمود عباس حمایت کنند تا آرزوی دیرینه همه آزادگان جهان محقق شود.