حیوان‌ گزیدگی ۷۲۵ نفر در اصفهان در ایام تعطیلات نوروز/رشد پلکانی آمار کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت ۷۲۵ نفر از ۲۴ اسفند گذشته تا هشتم فروردین امسال در این استان دچار حیوان گزیدگی شدند و یک هزار و ۷۳۸ نفر واکسن هاری دریافت کردند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پژمان عقدک اظهار کرد: آمار کرونا در استان اصفهان به شکل پلکانی در حال افزایش است و تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز از حدود ۱۰ نفر در یک ماه گذشته به ۳۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه هفته گذشته نیز به طور متوسط روزانه یک نفر مرگ و میر ناشی از کرونا در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در نیمه دوم سال گذشته در عرض ۲ تا ۳ ماه، هیچ مورد مرگ و میر کرونایی در استان نداشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه آمار کرونا در موج هشتم در مقایسه با موج‌های قبلی همچنان کمتر است، اضافه کرد: در شاخ نزولی آمار پیک هفتم کرونا در اصفهان در ماه‌های مهر و آبان پارسال، تعداد بیماران بستری در استان به ۴۰ نفر کاهش یافته بود اما اکنون با روند افزایشی مواجهیم و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار کرونا مربوط به تاریخ دهم فروردین جاری، ۲ مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این تاریخ ۵۸ بیمار کرونایی جدید بستری و ۳۰ بیمار ترخیص شدند.

عقدک بیان کرد: بنا بر اعلام واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت این دانشگاه ۷۲۵ نفر از ۲۴ اسفند گذشته تا هشتم فروردین امسال در این استان دچار حیوان گزیدگی شدند و یک هزار و ۷۳۸ نفر واکسن هاری دریافت کردند.

وی با بیان اینکه واکسن هاری در چهار نوبت با فواصل زمانی چندروزه به افراد دچار حیوان‌گزیدگی تزریق می‌شود، افزود: به هر فردی که اعلام کند دچار خراشیدگی یا گاز گرفتگی توسط حیوانات شده است واکسن هاری تزریق می شود اما تعداد موارد ثابت شده ابتلا به هاری در استان، بسیار کم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1748744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =