«من استعفا ندادم، استعفایم کردند.»

این جمله را رضا مهماندوست ، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو می گوید که به دلیل درخواست حقوقش از کار برکنار شد.
رضا مهماندوست در گفت و گویی با خبرآنلاین؛ درباره اتفاقاتی که افتاده و خبر اعلام پذیرش استعفایش می گوید:« من هیچ جایی استعفای مکتوب ندادم. فقط شفاهی گفتم تا پولم را ندهند سر تمرینات نمی روم. تازه این جمله هم در زمان تعطیلی تمرینات تیم ملی مطرح شد اما آقایان اسمش را گذاشتند استعفا و برکنارم کردند چون مشکل این بود که نمی خواستند پول هایم را بدهند.»
مهماندوست که در 4 سال گذشته نقشی بزرگ در شکوفایی تکواندوی ایران داشته ادامه می دهد:«اگر می خواهید بدانید چرا ورزش ایران هر روز عقبگرد می کند باید علتش را در همین برخوردها جست و جو کنید. پولی که کمیته ملی المپیک برای من واریز کرده را ریختند به حساب خودشان و معلوم نیست چه بر سرش آوردند و بعد هم که می گویم پولم را می خواهم ، برکنارم می کنند. من تمام حرفم این بوده که حقوقم را می خواهم. آن پول را کمیته المپیک به حساب من می ریخته نه شخص دیگری. تازه آقای افشارزاده رفته در تلویزیون و گفته چرا پول من را فدراسیون نمی دهد و آن وقت این برخورد را فدراسیونی ها با من می کنند.»
مهماندوست در ادامه می گوید:« به هر حال امروز می گویم تیم را در پله اول دنیا ، قهرمان جهان ، قهرمان جام جهانی ، قهرمان اول آسیا و قهرمان بازی های آسیایی تحویل دادم و رفتم. امیدوارم که مربی بعدی هم بتواند موفق باشد. البته از نظر آقای پولادگر چون این تیم روی روال افتاده هر کسی را که بگذارند سرمربی ، این نتایج بدست می آید. حتما حق با ایشان است که تصمیم گرفتند حق زن و بچه مرا ندهند و برکنارم کنند. حتی یکبار همین حرف را در جلسه ای ، آقای پولادگر به من گفت و در جوابش گفتم اگر این بچه ها روی روال پیش می روند پس چرا یک مربی می آورید. اگر نقش مربی فقط باد زدن است خوب بروید از سر کوچه یک پنکه بخرید و به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنید. چون پنکه بهتر از همه می تواند باد بزند. اگر این منطق شان باشد که برای چه می روند کارلوس کروش را با 7 میلیارد می آورند. یکی از همین مربیان عادی را می گذاشتند دیگر. باور ندارند که مربیگری یک علم است!»
او در پاسخ به این سئوال که آیا کسی در فدراسیون به صندلی او چشم داشته ، می گوید:«نمی خواهم به کسی بهتان بزنم. اما این وسط حق من و زن و بچه ام خورده شد. پول را از کمیته ملی المپیک گرفتند و به حساب من نریختند. من که از آنها نمی گذرم. 6 ماه است که پول های کمیته المپیک را نمی دهند ، حقوق شهریورم را هم ندادند. حقوق من از فدراسیون بود ماهی 2.5 میلیون که می شود در سال 30 میلیون تومان . یعنی قدر دریافتی توپ جمع کن تیم ملی فوتبال. من در این مدت باید 32 میلیون و پانصد هزار تومان از آنها می گرفتم که پولم را ندادند. کمیته ملی المپیک قرار بود این رقم را فقط تا المپیک به ما بدهد که آقایان چشم دیدن اینکه من کمی بیشتر بگیرم را نداشتند. آقای ذوالقدر بارها به من گفت همان 2.5 میلیون برای بس است. بعد من ماندم چطور خودشان از تلفن و ماشین فدراسیون استفاده می کنند و اینکه دبیر هستند و باید حقوق کارمندی بگیرند اما هنوز همان حقوق بالای 2 میلیونی مربیگری را می گیرد؟ اگر قرار باشد با من بد برخورد کنند ، ناگفته های زیادی دارم که برای مردم بیان کنم. خدا را شکر که مردم مرا می شناسند و امتحانم را در مسئولیتی که داشتم ، پس دادم. الان هم که رفتم ببینید و تماشا کنید که چه اتفاقی می افتد.»
مهماندوست که سفره دلش باز شده ، ادامه می دهد:« این بار اول شان نیست که مرا دور زدند.4 سال قبل هم همین اتفاق افتاد. وقتی ساعی و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد ، من از نحوه تمرینات و بی انضباطی آنجا انتقاد کردم و گذاشتندم کنار. 3 ماه نگذشت که آمدند و گفتند بیا نفر اول باش و حتی اگر نمی خواهی ، با آقای ذوالقدر هم کار نکن. دوباره این کار را تکرار کردند. اشکالی ندارد. این حق زن و بچه ام است که از من دریغ کردند. مگر من چه فرقی با مربیان کشتی و وزنه برداری دارم که آنها دارند پول شان را می گیرند و به جان علی آبادی و رئیس فدراسیون های شان دعا می کنند اما درباره من این اتفاق می افتد. می گویند چرا باید او پول بگیرد. آقای عباسی من از شما به عنوان وزیر ورزش تقاضا می کنم فکری به حال حقوقم کنید.»
4141
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    121 3
    استاد تنها گناه شما موفقیت است و بس.