با وجود افزایش 15درصدی ترافیک در روز آغاز مهر، مسئولان شهری نگران هفته آینده هستند.

با وجودی که امسال اول مهر روز چهارشنبه بود و با توجه به نیمه‌تعطیل‌بودن روزهای پنج‌شنبه، خیلی از خانواده‌های تهرانی همچنان در سفر به سر می‌بردند، اما به گفته معاون ترافیک شهردار تهران، باز هم ترافیک روز گذشته تا 15 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز بازگشایی مدارس، ترافیک صبحگاهی ابتدا در غرب به شرق بزرگراه همت و پس از آن در بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله نوری، حکیم، صدر، نیایش و صیاد شیرازی آغاز شد که از بار ترافیک تا حدود ساعت 11 صبح کاسته شد و عملاً ترافیک پایتخت به حالت عادی بازگشت. اما به گفته کارشناسان و مسئولان پیش‌بینی می‌شود ترافیک بازگشایی مدارس از روز شنبه چهارم مهرماه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

از نخستین ساعات بامداد چهارشنبه اول مهر ماه، مسئولان مرتبط با ترافیک شهری اعم از تاکسیرانی، ‌اتوبوسرانی، آتش نشانی، اورژانس، امداد خودرو، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و برخی مسئولانی که ارتباط مستقیم با ترافیک نداشتند مانند فرمانداری و شرکت‌های آب و برق تهران در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران مستقر شدند تا از طریق دوربین‌های نظارت تصویری این مرکز بر وضعیت تردد در معابر نظارت کرده و مشکلات را از نزدیک مشاهده و دستورات لازم را برای رفع آن‌ها صادر کنند.

مهندس تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه بیش از 20 میلیون جابه‌جایی در پایتخت صورت می‌گیرد، گفت: روز اول مهر به دلیل نزدیکی به پایان هفته شاهد افزایش سفرهای قابل توجه نبودیم و ترافیک 15 درصد در معابر و 12 درصد در تقاطع‌ها افزایش یافت.

او توضیح داد: ترافیک سنگین در نخستین روز مهر امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد در معابر کاهش و 2 درصد در تقاطع‌ها افزایش داشته است. با این حال تشکری تأکید کرد: ‌قطعاً از روز شنبه، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود.

سرهنگ اسماعیلی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت‌وگویی با ایسنا گفت که خوشبختانه روز چهاشنبه، تصادف فوتی و جرحی در تهران اتفاق نیفتاده است.

یک هفته پیش از آغاز سال نو تحصیلی، مسئولان شهری هشدار داده بودند که حجم سفرهای شهری در ابتدای مهر، تا 30 درصد در پایتخت افزایش پیدا می‌کند. اما تنها تمهیدی که برای مدیریت‌کردن گره‌های ترافیکی مطرح شده، طرحی است که از سوی شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پیشنهاد شد. بر اساس آن طرح، ساعت آغازبه‌کار مراکز کارگری، ‌کارخانجات، مراکز دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی 6 صبح، ادارات و نهادها 7 صبح، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها 8 صبح، و بازار و اصناف و کسبه ساعت 9 صبح بود. شهرداری تهران امیدوار بود این طرح تا 15 درصد از سنگینی ترافیک شهری پایتخت بکاهد. با این حال شورای عالی ترافیک از کنار این طرح گذشت و آن را تصویب نکرد.

در این باره رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم ابراز امیدواری کرده بود که با این تغییر ساعت کاری، از ترافیک کاسته شود.

او 30 درصد از ترافیک فعلی تهران را مربوط به آماده‌نبودن بسترهای فناوری ارتباطات در کشور دانست و گفت: آماده‌نبودن بسترهای فناوری ارتباطات در کشور باعث ایجاد تعداد زیاد سفرهای درون شهری شده است و با رفع این معضل 30 درصد از ترافیک تهران کاهش پیدا می‌کند.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =