۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

«حسی از یک پایان» نوشته جولیان بارنز نویسنده بریتانیایی برنده جایزه بوکر امسال شد.

به گزارش خبرآنلاین، بارنز نویسنده موردعلاقه کتاب‌فروشی‌هاست و پس از بردن این جایزه 50 هزار پوندی گفت: «خوشحال هستم و خیالم راحت شد.»
 
داوران امسال جایزه بوکر مدام مورد سرزنش قرار می‌گرفتند زیرا در انتخاب نامزدهای نهایی جایزه فقط «خوش‌خوانی» آثار مد نظرشان بود.
 
استلا ریمینگتن، رئیس امسال هیئت داوران که رئیس سابق اداره امنیت ملی بریتانیا (MI5) بوده درمورد دنیای نشر در این روزها گفت: «انگار با سازمان اطلاعاتی شوروی سابق در دوران اوج درگیر بودیم.»
 
او درمورد رمان جولیان بارنز که پیش از این سه بار نامزد دریافت جایزه بوکر بوده، گفت: «این اثر نشانه‌های یک اثر کلاسیک انگلیسی را در خود دارد.»
 
دیگر نامزدهای این جایزه کارول بیرچ با رمان «باغ‌وحش جامارک»، استفن کلمن با «کبوتر انگلیسی» (رمان اول نویسنده)، ای‌دی میلر با «دانه‌های برف» (رمان اول نویسنده)، پاتریک دویت با «خواهران برادران» و اسی ادوگیان که مثل دویت کاندایی است با رمان «نغمه دورگه» بودند.
 
«حسی از یک پایان» داستان دو دوست هم‌مدرسه‌ای است که قرار می‌گذارند تا آخر دنیا با هم رفیق بمانند اما یکی از آنها خودکشی می‌کند.

جایزهٔ ادبی مَن بوکر، که به نام جایزه بوکر هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی دنیاست که هر سال به بهترین رمان جدید انگلیسی‌زبان که نوشتهٔ شهروندان بریتانیا، جمهوری ایرلند و کشورهای مشترک المنافع باشد، اعطا می‌شود.
 
بی‌بی‌سی / 19 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =