ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* بی بی سی *
اعتراض دانشجویان به طرح تفکیک جنسیتی در سلف دانشگاه خواجه نصیر
تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران روز گذشته در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی دست به اعتراض زدند، اما این حرکت با حضور ماموران حراست دانشگاه ناتمام ماند.یکی از دانشجویان این دانشگاه به بی بی سی فارسی گفت: "حدود 20 نفر روز گذشته در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی که از امسال به اجرا درآمده است، دست به اعتراض زدند. این گروه راس ساعت 11:30 وارد سلف دانشگاه شدند و پس از گرفتن غذا، آن را بر زمین گذاشتند".
* رادیو فردا *
نگرانی روسیه از نادیده گرفته شدن دیپلماسی در پرونده اتمی ایران
گزارش ها حاکی است مقامات روسیه از امکان تاثیر پرونده موسوم به ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط عوامل مرتبط با حکومت ایران که به شورای امنیت ارائه شده، بر مسئله فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی نگران هستند. مسکو می خواهد راهکارش برای گفت وگو و دیپلماسی توسط این پرونده کنار گذاشته نشود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک روسیه گفتند که زمان گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه آینده است و همزمان تنش ها برسر پرونده موسوم به طرح ترور در واشنگتن که آن هم مرتبط با ایران است دارد بالا می رود و ممکن است روند دیپلماتیک برسر پرونده اتمی ایران متاثر از این مناقشه شود. دیپلمات های روسی می گویند احتمال این که انتقادهای آژانس نسبت به برنامه اتمی ایران در این گزارش شدیدتر شود زیاد است و در نتیجه ممکن است تمامی تلاش ها برای دستیابی به توافق دیپلماتیکی که مسکو روی آن سرمایه گذاری کرده به خطر بیافتد.
* رادیو فرانسه *
مذاکره هیلاری کلینتون و سلطان قابوس درباره ایران
خانم کلینتون از سلطان قابوس به خاطر میانجی گری اش برای آزادی دو کوهنورد آمریکائی زندانی در ایران، تشکر کرد. گفته می شود که سلطان قابوس مبلغ هشتصد هزار دلار وثیقه ای را که برای این دو آمریکائی از سوی دادگاه اعلام شده بود پرداخته است. به روایت یکی از مسئولان وزارت خارجه امریکا این دو نفر درباره اصلاحات آغاز شده در عمان و نیز نگرانی های آمریکا نسبت به ایران تبادل نظر کردند.
* دویچه وله *
دلسوزی دویچه وله برای بهاییان ایران
جامعه بین‌المللی بهائیان افراد محکوم شده توسط دادگاه انقلاب را دست‌اندرکار دانشگاه اینترنتی بهائیان دانسته و بر عدم فعالیت سیاسی آنان تأکید می‌کند. هفت رهبر جامعه بهایی ایران سال گذشته هر یک به 20 سال زندان محکوم شدند.
دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی هفت بهایی را به اتهام ارتباط با دانشگاه غیرحضوری (اینترنتی) بهائیان به 4 تا 5 سال زندان محکوم کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از جامعه‌ بین‌المللی بهائیان در آمریکا این خبر را منتشر کرد.بر اساس این گزارش، برای 6 مرد و یک زن بهایی حکم زندان صادر شده و 14 بازداشت‌شده‌ی دیگر آزاد شده‌اند. گفته می‌شود که این افراد هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته‌اند.
* صدای آمریکا *
احمد شهید: ماموریت من نباید یک مجازات ایران نیست
احمد شهید طی یک سخنرانی در کمیته سوم شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درنیویورک رسما گزارش خود را به اعضای این کمیته ارائه کرد.
گزارشگر ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران اعلام کرد که وی سرانجام این هفته با سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کرده است. مقامات دفتر نمایندگی دولت جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در ژنو در چند ماه گذشته علیرغم تقاضای وی با او ملاقات نکردند.آقای شهید گفت از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد تا به وی اجازه دهند ماه آینده برای بررسی و تحقیق به ایران سفر کند.
گزارشگر ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران گفت همکاری مقامات جمهوری اسلامی با وی نه تنها به افزایش اعتماد جامعه بین المللی منجر خواهد شد بلکه ماموریت وی را نیز از سیاسی شدن یعنی همان چیزی که مقامات دولت بطور مکرر به آن اشاره می کنند دور نگه خواهد داشت.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود شادمان IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 9
    معلوم نیست این عده برای درس خوندن میرند دانشگاه یا برای رقاصی!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    7 0
    اینکه غذا نخورید میشه اعتراض یه غذای مفت از دست دادید ما هم اعتراض می کنیم همه باید هماهنگ اعتراض کنیم طرح تفکیک جنسیت یعنی توهین به دانشجویان مسلمان
  • مجتبی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    6 0
    .......ما همیشه دم از فرهنگ اسلامی والا میزنیم بعد میترسیم جوانهای کشورمان در کلاس درس کنار هم باشند تناقص تا کجا...............