100 نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس​جمهور را امضا کرده بودند. طراحان می​گویند این طرح همچنان نصاب لازم را دارد اما هیات رئیسه از منتفی شدن آن خبر می​دهد.

به گزارش خبرآنلاين، عوض حيدرپور نماينده شهرضا و از طراحان سوال از رئيس​جمهور در جلسه علني امروز در تذکري با بيان اينکه «سند داريم که فقط 14 نفر امضاهايشان را پس گرفته​اند»، گفت: پيگيري ما نشان مي​دهد که تعداد امضا بيش از 73 نفر است و همچنان قابل پيگيري است. بنايي هم به رسانه اي کردن اسامي پس گيرندگان امضا نداريم.
وي با تاکيد بر اينکه هيات رئيسه نمي​تواند از طرف مجلس تصميم بگيرد و يک نفر هم مدام مصاحبه کند که سوال از رئيس جمهور منتفي است، ادامه داد: اسامي باز پس گيرندگان را لااقل به ما که طراح سوال از رئيس​جمهور هستيم بدهيد، ما اين اسامي را رسانه​اي نمي​کنيم.
حيدرپور اضافه کرد: اگر واقعا تعداد امضاهاي طرح سوال از رئيس​جمهور از نصاب افتاده باشد ما مي توانيم امضاها را بيشتر کنيم تا اين موضوع قابل طرح باشد.
علي لاريجاني که در پاسخ به او مي گفت اين کار را محمد حسين فرهنگي عضو هيات رئيسه مجلس پيگيري کرده است، گفت: اين که مشکل حادي نيست، مي​توان اين مساله را پيگيري کرد. مسئولين هيات رئيسه اين اوراق را دارند و نمايندگاني مکتوب امضاهايشان را پس گرفته​اند. اگر کسي هم شبهه​اي دارد مي​تواند بيايد ببيند.
فرهنگي هم با بيان اينکه در حال حاضر فقط 69 امضا ذيل طرح سوال از رئيس جمهور است و مابقي مکتوب امضاهايشان را پس گرفته​اند، گفت: بر اساس قانون اساسي اگر تعداد نمايندگان را 290 نفر هنگام تشکيل مجلس يا 285 نفر فعلي در نظر بگيريم، بايد 72 يا 73 امضا ذيل اين طرح باشد تا اعلام وصول شود.
رئيس مجلس با بيان اينکه با اين توضيحات شبهه​اي در کار نيست، اجازه تذکرات بيشتر را نداد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    17 0
    زين همرهان سست عناصر دلم گرفت شير خدا و رستم دستانم آرزوست
  • بدون نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    1 0
    مجلس 290 نفره 70 تا مرد توش نيست