۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۱

امروز پس از یک روز پر خبر، با معامله سهام مخابرات، این شرکت توانست با تاثیر 25واحدی، شاخص کل را که دیروزبه واسطه گل گهر به زیر 10 هزار واحد کشیده شده بود، دوباره به مسیر صعودی هدایت کند

آرزو ترکتاز: معاملات بازار سرمایه، این روزها به قدری پیچیده شده که اگر فرد خوش بینی باشید به قدر کفایت نشانه مثبت و اگر شخصی بدبین باشید، تا دلتان بخاهد اخطارهای نزولی مشاهده می کنید.
واقعیت این است که این روزها، بازار در کش و قوس های فراوانی به سر می برد. چند فاکتور مختلف همزمان بر بازار سرمایه اثر گذار است، کروه سنگ آهن،مخابراتو فولادی ها.
جالب است، این سه گروه گاهی شاخص را از مرز 10 هزار پایین تر می آورند و گاهی با بیشترین تاثیر مثبت موجب جهش شاخص می شوند. امروز نیز پس از یک روز پر خبر، با معامله سهام مخابرات، این شرکت توانست با تاثیر 25واحدی، شاخص کل را که دیروزبه واسطه گل گهر به زیر 10 هزار واحد کشیده شده بود، دوباره به مسیر صعودی هدایت کند. اما از آنجا که بازار ما تبدیل به بازاری چند سهمی و گاهی تک سهمی شده است بعید به نظر نمی رسد که در روز کاری بعد همین شرکت با بد اقبالی مواجه شده و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ها بگذارد.
از سوی دیگر دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان که پس از رد خبر افزایش 56 درصدی سنگ آهن، جان دوباره یافته و مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند، امروز نیزبا در صف خرید قرار گرفتند. به طوری که فولاد مبارکه با صف خرید 26/7ملیون سهمی و حجم 25/1 میلیونی و فولاد خوزستان با صف خرید 284 هزار سهمی و حجم 770 هزار سهمی روبرو شدند و این دو شرکت پس از مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
در مقابل دو شرکت کل گهر و کشتیرانی تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. گفتنی است،چهار نماد سنگ آهنی هنوز معامله نشدهو در گره به سر می برند.
توقف و بازگشایی سه نماد
بر اساس گزارش مدیریت بازار،امروز، نماد معاملاتی شرکت کاشی و سرامیک حافظ پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه ،حق تقدم نماد معاملاتی بانک پارسیان جهت عرضه حق تقدم های استفاده نشده و حق تقدم نماد معاملاتی شرکت سیمان هگمتان با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی آماده انجام معامله شدند.همچنین در پایان معاملات امروز حق تقدم نماد معاملاتی شرکت های سیمان تهران و تولیدی نورد قطعات فولادی با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف خواهند شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =