خبرگزاری مهر نوشت:

 با گذشت یک ماه از حادثه اسید پاشی در اردبیل و در حین تاکید دستگاه قضایی کشور مبنی بر رسیدگی سریع و قاطع با اینگونه حوادث این پرونده هنوز در مراحل ابتدایی و در دست بررسی است.
در حادثه اسیدپاشی اردبیل "سیما" زنی که در آستانه جوانی است و 18 سال بیشتر ندارد، به همراه دخترش "سما" حدود یک ماه پیش در مراجعه به منزل و پیش چشم ده ها شهروند از سوی یکی از خواستگاران سابق خود قربانی اسیدپاشی شد و هم اکنون در بیمارستان بستری است. در این حادثه سیما از ناحیه دو دست تا آرنج و شانه ها و تمام صورت دچار آسیبهای جدی شد که هنوز تحت درمان و عملهای متعدد است. همچنین دو تن از همسایه ها نیز در زمان کمک به مصدوم دچار سوختگی شدند که آمار این جنایت را به چهار نفر افزایش داد.
عامل این حادثه نیز در همان روزهای اول وقوع جرم در حال فرار به جمهوری آذربایجان دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می برد.


حکم متهم تا یک ماه دیگر صادر می شود
برادر سیما رحیمی قربانی این حادثه با اشاره به پیگیریهای مکرر این پرونده اظهار داشت: با گذشت یک ماه از این حادثه، با مراجعه به مراجع قضایی اعلام شده که دادستان در حال بررسی پرونده و در مرحله جمع آوری اطلاعات و مدارک بوده و تا یک ماه دیگر حکم متهم صادر خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه به نظر می رسد با روند فعلی تا یک ماه دیگر نیز حکمی صادر نخواهد شد، اضافه کرد: قوه قضائیه بر ضرورت برخورد قاطع و سریع قضات و دادگاه ها با جرایم خشن و غیرانسانی تاکید کرده است، اما این پرونده اگر بخواهد بیش از این طول بکشد قبح اجتماعی خود را از دست خواهد داد.


حداقل چهار عمل دیگر برای قربانی ضروری است
علاوه بر این برادر سیما رحیمی در خصوص وضعیت کنونی خواهرش که دربیمارستان تبریز یستری است، ابراز داشت: وی هم اکنون تحت مراقبتهای ویژه و رسیدگی روزانه قرار دارد و تاکنون یک عمل جراحی نیز بر روی صورت وی انجام شده، اما به گفته پزشکان برای کاهش آسیب دیگی حداقل چهار عمل دیگر نیاز است.
رحیمی با اشاره به شدت آسیبهای وارده به صورت، دستها و گردن خواهرش تصریح کرد: به علت سوختگی عمیق بافتهای صورت پزشکان از بافتها و پوست بازو یا ران سیما برای پیوند زدن به صورت وی استفاده می کنند. وی آسیبهای وارده را جدی و بهبود وضعیت نسبی و قطعی سیما را منوط به سپری شدن زمان طولانی دانست.

 


47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    11 0
    وتی آمنه بخشید اسیدپاشها هم جری تر شدند چون همگی مطمئن هستند که بخشیده می شوند و فقط چند سال در زندان می خورند و می خوابد بعد که آزاد شدند دوباره جنایتی دیگر مرتکب می شوند
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    5 0
    بعد آقایون صب تا شب میشینن میگن ما جزو امن ترین کشورهای جهان هستیم. انقدر نا امنی زیاد شده که مرد سالم جرات نداره توی خیابون راه بره چه رسه خانوما. تا بخوای به مزاحمین اعتراض کنی یه چاقو در میارن میذارن کنار گلوت. مشکل عمیق تر از این حرفاست که با اعدام و ... حل بشه.