سال 86 اسعد تقی زاده در لباس ضابط قضایی محیط زیست و به عنوان محیط بان منطقه حفاظت شده دنا با شلیک گلوله از دماغه اسلحه دولتی اش یک شکارچی جوان را از میان پنج شکارچی متخلف به قتل رساند .

همان سال حکم اعدام او اعلام شد اما با شکایت وکیلش پرونده به دیوان عدالت رفت و باز هم با کمال تعجب حکم او تایید شد و خلا قانونی درباره این موضوع سبب شد که هیچ کس نتواند کاری برای او انجام دهد و مسولان محیط زیست و مجلس اعلام کردند که تنها باید منتظر رضایت اولیای دم بود.
اما گویا تا حدودی نمایندگان مجلس که در این باره دست به دامن رئیس مجلس شده بودند موفق شدند چون نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرآنلاین از کسب رضایت پدر مقتول در حادثه محیط‌بان دنا خبر داد .
انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای جلب رضایت مادر مقتول ادامه دارد می گوید:رای صادر و تایید شده و دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد مگر اینکه قاضی اعلام کنم رای صادره اشتباه بود که آن هم غیرممکن است لذا تمهیداتی اتخاذ شده و پیگیری‌هایی از طرف رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است تا رضایت کامل اولیای دم جلب شود که کار به مراحل بعدی‌تر کشیده نشود که مجبور شویم از کانالهای دیگری جلوی حکم را بگیریم.
وی می افزاید: مطابق آخرین خبری که به دستم رسیده رایزنی‌ها به کسب رضایت از پدر مقتول انجامیده و تلاش‌ها برای جلب رضایت مادر نیز ادامه دارد، امیدوارم مادر مقتول هم با توجه به اینکه ایفای وظیفه قانونی منجر به رقم خوردن چنین حادثه‌ای شده است از قصاص محیطبان دنا بگذرد.
47232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید علی PL ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    10 1
    ضابط قضائی باید مصونیت داشته باشد. ایشان به وظیفه اش عمل کرده. از وی باید تقدیر شود. چه شده که متخلفین و متجاوزان بر حق شده اند؟ دولت و نظام باید پشت مامورش که انجام وظیفه کرده بایستد
    • الهام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
      5 2
      ظاهراً فردي كه كشته شده اصلاً شكارچي نبوده و در درگيري شكارچيان و محيط بانان بصورت تصادفي كشته شده. خانواده مقتول هم حق دارند كه ادعاي حيثيت كنند ولي بهر حال همه اميدواريم اين محيط بان بخشيده بشه چون واقعاً قصدش كشتن يه بيگناه نبوده.