چند روز پیش سلیمان جعفرزاده عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس از تخلف مالی هزار میلیارد تومانی در 150 شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی و شستا خبر داد .

زهرا تالانی: به گفته او اگر هیئت رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف از این شرکتها به دست می آمد.
اما هادی مقدسی ‌ دیگرعضو هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی به خبرآنلاین می گوید که تخلف 1000 میلیاردی در ‌تأمین اجتماعی کذب محض ‌است و تاکنون حتی یک ریال تخلف در این سازمان به کمیته تحقیق و تفحص گزارش نشده است.
گفت وگوی خبرآنلاین با رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را می خوانید:


به تازگی اعلام شده که نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که در این سازمان 1000 میلیارد تومان تخلف مالی وحود دارد. اما آقای حافظی رئیس سازمان این ادعا را رد کرده است. شما که دیگر عضو این کمیته بودید چه نظری دارید؟
هنوز هیچ‌کس از مفاد گزارش کمیته‌ها اطلاعی ندارد چون سه کمیته ای قرار بود از شستا و تامین اجتماعی تحقیق کند و الان نتیجه تمام شده و در حال آماده کردن گزارش برای ارائه به کمیسیون هستند تا در صحن قرائت شود. تا قبل از قرائت هم نمی توان هیچ اظهار نظری کرد چون مطابق ماده 198 قانون اساسی خلاف قانون است و اینکه آقای جفعرزاده عنوان کرده که تحت فشار تحقیق تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را متوقف کردیم، این موضوع کذب محض است. بنده نمی‌دانم ‌آقای جعفرزاده به چه استنادی این موضوعات را مطرح کرده و حتی گفته است که اگر اجازه می‌دادند، کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی به ارقام بیشتری از تخلف می‌رسید.


یعنی تحقیق و تفحص از سازمان با رسیدن به نتیجه قطعی به پایان رسید و هیچ فشاری برای اتمام آن نبود؟
من به صراحت اعلام می‌کنم که بیان موضوع تحت فشار سیاسی بودن اعضای کمیته تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی کذب محض است.کمیته تحقیق و تفحص 2 دوره شش ماهه فرصت داشت، شش ماه دوم در خردادماه سال‌جاری به اتمام رسید .این کمیته از3 کمیته تحقیق و تفحص از شستا ، کمیته تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی تشکیل شد و هر سه کمیته در تیرماه سال جاری کتباً‌ به ما اعلام کردند که کار عملیاتی و میدانی تحقیق و تفحص آنان به اتمام رسیده است و در حال جمع‌بندی گزارش نهایی آن هستند. سه کمیته تشکیل شده برای تحقیق و تفحص از سازمان، کتباً اعلام کرده‌اند که کار عملیاتی و میدانی آنها برای تحقیق و تفحص به اتمام رسیده و هیچ فشاری از ناحیه هیچ‌کس و از سوی هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص وجود نداشته است.


این گزارش چه زمانی در صحن مجلس خوانده می شود؟
جمع‌بندی گزارش‌های سه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی هنوز ادامه دارد. مباحث مطرح شده در فضای حساس و خاصی که کشور ما از لحاظ بین‌المللی و داخلی قرار دارد، جزء ایجاد التهاب، یأس و ناامیدی در مردم و مسئولان، نتیجه دیگری نخواهد داشت و آقای جعفرزاده باید پاسخگوی صحبت‌های خودش از لحاظ حقوقی باشد.


بنابراین شما معتقدید که هیچ تخلفی در این سازمان انجام نشده است؟
هنوز گزارش کمیته‌های تحقیق و تفحص از شستا، صندوق تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، نهایی نشده‌است و اینکه تخلفی محرز شده باشد را به آینده موکول می‌کنیم اما صراحتاً دراینجا اعلام می‌کنیم که هیچ‌گونه تخلفی مالی تا این لحظه و تا این ساعت از هیچ شرکت و هیچ سازمان مربوط به تأمین اجتماعی به کمیته تحقیق و تفحص از این سازمان گزارش نشده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    1 1
    وقتی بروند آمریکا و کانادا محرز می شود!؟