یک بمبگذار القاعده که ماه گذشته میلادی در هنگام تلاش برای کشتن یک شاهزاده سعودی در جده کشته شد، مواد منفجره را درون بدن خود پنهان کرده بود.

بی‌بی‌سی گزارش کرده که کارشناسان امور امنیتی و اطلاعاتی به شدت از بروز یک تحول تازه در نحوه اجرای بمبگذاری های انتحاری نگران شده اند.

به تازگی مشخص شد که یک بمبگذار القاعده که ماه گذشته میلادی در هنگام تلاش برای کشتن یک شاهزاده سعودی در جده کشته شد، مواد منفجره را درون بدن خود پنهان کرده بود.

در نهایت تنها فرد مهاجم کشته شد اما این نگرانی ایجاد شده که دیگر بمبگذاران هم از چنین روشی استفاده کنند.

کارشناسان می گویند این مسئله می تواند تبعات گسترده ای داشته باشد؛ از جمله پیتر نیومن، یکی از کارشناسان در این عرصه که در دانشگاه کینگز کالج در لندن به فالیت مشغول است معتقد است این روش می تواند ایمنی فرودگاه ها را به مخاطره بیندازد زیرا با این کار دستگاه های فلزیاب قادر به کشف مواد منفجره نخواهند بود.

سوءقصد ماه گذشته باعث شد بسیاری به شدت نگران شوند که چگونه یکی از عوامل القاعده در عربستان سعودی که تلاش گسترده ای برای به دام انداختن او صورت گرفته، توانسته به شاهزاده ای که مسئول اقدام های ضد تروریستی است تا این اندازه نزدیک شود که بتواند خود را در اتاقی که این شاهزاده حضور دارد منفجر کند.

همچنین پژوهشگران مسائل پلیسی در غرب بر این اعتقادند که پاسخ به نحوه منفجر کردن "بمب های درونی" را دریافته اند و ظاهرا این پاسخ آنها را به شدت نگران کرده است.

آنها بر اساس شواهد دریافته اند که این بمب توسط تماس با تلفن موبایلی که به عنوان بخشی از یک مکانیزم ماشه به آن متصل شده بود فعال شده است.

بمبگذار، یک فراری اهل عربستان سعودی بود که گفته بود می خواهد شخصا خود را به این شاهزاده سعودی تسلیم کند.

این مقام سعودی حرف او را پذیرفت و به بمبگذار اجازه داد وارد کاخ او شود.

اما در آنجا، وقتی بمبگذار به هدف خود نزدیک شد، بمب درون بدن او منفجر شد.

شاهزاده سعودی به طرز معجزه آسایی تنها با تحمل جراحاتی جزئی از این حادثه جان سالم به در برد، اما تصاویری که از این حادثه منتشر شد نشان می دهد که انفجار سوراخی عظیم در سطح بتونی اناق ایجاد کرده است و بدن بمبگذار نصف شده است.

به نوشته بی‌بی‌سی، اعتقاد بر آن است که جهت نیروی انفجار به سمت پایین بوده و از این رو است که او، خود تنها قربانی این حمله بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =