وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل هما و خلبان شهبازی زمانی که درباره سانحه فرود هواپیمای بدون چرخ سخن می گفتند، از نقش تحریمها در بروز این سانحه حرف زدند

سه هفته بعد از آنکه بوئینگ 35 ساله بدون چرخ، 113 مسافر خود را به سلامت در مهرآباد تهران به زمین گذاشت، از خلبان ماهر این پرنده سالخورده، تجلیل شد.
عصر دیروز، هوشنگ شهبازی، خلبان پرواز 743 مسکو-تهران که توانسته بود بوئینگ 727 خود را بدون چرخ، فرود بیاورد، در حضور وزیر راه و شهرسازی، مورد تقدیر قرار گرفت.
این مراسم در حالی برگزار شد که بیشترین سخنان مسئولان درباره تحریمهای ناجوانمردانه بر علیه صنایع هوا، فضای ایران بود.
نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از تقدیر رئیس جمهور نیز خبر داد و گفت: "برای رعایت سلسله مراتب، قبل از وزیر، رئیس جمهور از خلبان این پرواز تشکر می کند و همچنین کمیسیون عمران مجلس نیز در جای خود، به تقدیر از کاپیتان شهبازی خواهند پرداخت."
وزیر همچنین با اشاره به نقش تحریمها و تجهیزات فرسوده در چنین سوانحی، گفت: "دشمن بویی از انسانیت و شرافت نبرده است که چنین تحریم‌هایی را بر این صنعت که هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و نظامی ندارد، اعمال کرده است. برای همین باید تحریم ناجوانمردانه را دور بزنیم."
وی با خطاب قرار دادن کاپیتان شهبازی، از او قدردانی کرد و به کشورهای تحریم کننده ایران گفت: "در تاریخ نام کسانی که با ناجوانمردی مسائل سیاسی را با مسائل صنفی و نظامی می‌آمیزند ماندگار خواهد بود."
 

تقدیر از شهبازی، تقدیر از هماست
مدیرعامل هما، نیز در این مراسم، شجاعت شهبازی در فرود با هواپیمای بدون چرخ را تحسین کرد. فرهاد پرورش درباره نقش تحریمها در بروز این حادثه گفت: "تقدیر از خلبان هما، تقدیر از همه کسانی است که طی 32 سال با مشکلات و نامهربانی‌هایی که در این صنعت اعمال شده، توانستند تاکنون صنعت را پویا نگه دارند."
در این مراسم، هوشنگ شهبازی نیز سخنرانی کرد و با تشکر از همکارانش در پرواز 743، فرود موفق بوئینگ را ناشی از لطف خدا و کار تیمی دانست. وی نیز مانند سایر سخنرانان این نشست، تحریمها را به عنوان یکی از محورهای گفتگوی خود انتخاب کرد: " به رغم تحریم‌ها همواره آموزش‌های ارائه شده به خلبانان و کمک خلبانان به روز بوده و ایران ایر همواره تلاش می‌کند این صنعت را به روز نگه دارد."
گفتنی است پیش از این، شهبازی در گفتگو با خبرآنلاین درباره لحظات فرود مخاطره آمیز خود، سخن گفته بود، ولی علت به وجود آمدن سانحه را اعلام نکرده بود. شهبازی در پاسخ به خبرنگار ما، تاکید کرده بود: "بررسی های لازم باید انجام شود تا بخش فنی ایران ایر درباره علت نقص در هواپیما، اظهار نظر کند."
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    18 1
    گرچه این دولتی ها می خوان همه مشکلات رو گردن تحریم ها بندازن و از کاپیتان هم در جهت منافع خود استفاده کنند اما کاپیتان در قلب ماست و هزارتا از این تشکرها به اندازه یک تشکر ملت از خلبان حاذق کشورش به هیچ نمی ارزد.
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    11 1
    انشاءالله همیشه زنده باشی دلاور ولی خیلی متاسف که اینجوری از شما تقدیر شد لیاقت تو بیشتر از اینها بود . به نظر من همه خلبان ایران دلور هستند چون با یه آهن پاره میرن تو هوا که معلوم نیست به زمین برگرده یا نه .دوستت دارم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    15 1
    گ ن پ میخواستن تقدیر هم نکنند باید پاشم ماچ میکردن
  • يكي از مردم كاملا و واقعا معمولي IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    13 1
    چقدر دير و چه بسا فرمايشي از اين مرد بزرگ تقدير شد. علاوه بر اين تحريم ها قطعا موثر و مشكل سازند پس مسئولان نبايد در شرايط خاص شعار بدهند و تحريم ها را بي اثر بخوانند. نكته ديگر پش دادن درباره رسيدن به خودكفايي هاست...به جاي خودنمايي ها فكري به حال صنايع و .... كنند و سرانجام...عكس مسئولين هواپيمايي كو؟
  • يراني IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    2 0
    خوب تقدير كردند؟ همين؟ فقط با حرف و فوقش هم يه تقديرنامه؟ چي بهش دادين؟ پول؟ سكه؟ خونه؟ آرامش بعد از بازنشستگي؟ ... واقعا مرحبا، اونم با اينهمه تاخير. بابا ميذاشتين اين بنده خدا زبونم لال سقوط ميكرد و رحمت خدا ميرفت، بعدش ميگفتين مقصر بوده و بيحساب ميشدين. نكنين اينجور بابا، مملكت ورشكست ميشه. هي روتون رو برم هيييييي ...
  • يراني IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 1
    خوب تقدير كردند؟ همين؟ فقط با حرف و فوقش هم يه تقديرنامه؟ چي بهش دادين؟ پول؟ سكه؟ خونه؟ آرامش بعد از بازنشستگي؟ ... واقعا مرحبا، اونم با اينهمه تاخير. بابا ميذاشتين اين بنده خدا زبونم لال سقوط ميكرد و رحمت خدا ميرفت، بعدش ميگفتين مقصر بوده و بيحساب ميشدين. نكنين اينجور بابا، مملكت ورشكست ميشه. هي روتون رو برم هيييييي ...
  • من IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    کاپیتان خوبه 1 دونه ای درس قدرتو نمیدونن اگه بیشتر بودی که... اجرکم عندالله زنده باشی جوانمرد