فارس نوشت:

 وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر مخالفت کشورش با هر اقدام نظامی علیه ایران، این اقدام را سبب از بین رفتن ثبات کل خاورمیانه دانست به طوری که دیگر اصلاح آن ممکن نخواهد بود.

 

 

پس از اوج گرفتن حملات رسانه‌ای به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و انتشار شایعات در رسانه‌های اسرائیلی علیه تهران، سران کشورهای مختلف بر رد هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه ایران تاکید کردند.
در حالی که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار مصر تاکید کرد که تهدیدها چیز تازه‌ای نیست و غرب بخصوص آمریکا از قدرت و نفوذ ایران می‌ترسند، «آلن ژوپه» وزیر امور خارجه فرانسه درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.
ژوپه در گفت‌وگو با رادیو «یوروپ-1» با رد دخالت نظامی، اعلام کرد که «دخالت نظامی تهدیدی است که ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند و وضعیتی ایجاد می‌کند که اصلاح آن ممکن نخواهد بود.
دو روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله نظامی به ایران نزدیک شده است و وی احساس می‌کند چیزی هست که سبب تقدم راهکار نظامی بر راهکار دیپلماتیک می‌شود.
وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر ادامه دادن راه گفت‌وگو و تحریم‌های ایران، در عین حال برای نشان دادن وفاداری پاریس به صهیونیست‌ها اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار بگیرد، پاریس در کنار آن خواهد ایستاد.
از طرف دیگر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با هشدار شدید به غربی‌ها درباره هرگونه اقدام علیه ایران، تاکید کرد که دخالت نظامی علیه ایران «اشتباهی فاحش» است.

 در همين حال،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا یک بلوف سیاسی ونظامی است، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا کوچک‌تر از آنند که به ایران حمله کنند.

 

محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پازل توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز در مواجهه با تحولات منطقه‌ای و جهانی دچار وحشت بزرگ و نگرانی شدیدی هستند و با از دست دادن پایگاه‌ها و منافع نامشروع خود در کشورهای منطقه، سعی دارند به نوعی از زیر بار این وضعیت رها شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آمریکا که در مقابل خیزش‌های اسلامی منطقه به شدت غافلگیر شده است، به خاطر از دست دادن پایگاه‌های خود در منطقه به شدت هراسان است، چرا که ممکن است در آینده نزدیک بحرین و یمن و دیگر پایگاه‌های خود را نیز از دست بدهد.

کوثری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در داخل خود آمریکا شاهد قیام وال استریت هستیم که مردم 99 درصدی این کشور که تحت ظلم یک درصد سرمایه‌دار و حاکم هستند، علیه لیبرال سرمایه‌داری به شدت معترض هستند.

وی در ادامه با یادآوری شکست آمریکا در عراق و افغانستان تاکید کرد: مجموع اینها موجب شده است که آمریکا دچار یک وضعیت بحرانی و فاجعه‌باری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین با اشاره به بحران اقتصادی دوسال اخیر در آمریکا و اروپا گفت: امروز شاهد هستیم آمریکا و اروپا بر اثر فشار و بحران اقتصادی به نوعی سر در گم هستند که حتی در جلسات خود نمی‌توانند تصمیم واحدی را برای مواجهه با این بحران‌ها اتخاذ کنند.

کوثری با بیان اینکه ‌مردم دنیا  امروز بیدار شده‌اند، گفت: این شرایط موجب شده است که مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار اختلاف و اظهارنظرهای عجولانه شوند.

وی همچنین به گزارش نماینده سازمان حقوق بشر در ایران گفت: آمریکا سعی دارد با تحت فشار قرار دادن سازمان حقوق بشر و نماینده آن کشور ما را متهم به نقض حقوق بشر کند. در حالی که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ما بیش از 100 سند در اختیار داریم که نشان می‌دهد دولت آمریکا پشت صحنه ترورها و جنایات در منطقه است.

این نماینده مجلس همچنین به گزارش قریب‌ الوقوع دبیر کل سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: ما در گذشته همه سؤال‌های سازمان انرژی اتمی را به صورت مستدل و منطقی پاسخ داده‌ایم. همچنین مراکز هسته‌ای ما به صورت مداوم تحت کنترل آژانس و بازرسان آن است ولی آمریکا و متحدانش سعی دارند با تحت فشار قرار دادن دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی گزارش‌های خلاف واقع را منتشر کنند.

کوثری در ادامه سخنان خود به تهدیدات برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و سخنان تهدید آمیز آنها را جنگ روانی خواند و افزود: این گونه سخنان که اخیرا در مصاحبه‌های مقامات رژیم صهیونیستی شاهد هستیم در واقع یک نوع عملیات روانی است و غیر از این چیز دیگری نیست.

وی به سخنی کنایه‌آمیز از امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام در این باره فرمودند وقتی در مقابل حیوانی محکم می‌ایستید، آن حیوان جرات حمله پیدا نمی‌کند و در واکنش به این ایستادگی از خود باد رها می‌کند. مقامات اسرائیل نیز از خودشان این حرف‌ها را می‌پرانند، در حالی که شاهد بودیم این رژیم غاصب در مقابل ایستادگی گروهی چند هزار نفره از حزب‌الله لبنان و مردم غزه شکست مفتضحانه‌ای را خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این گونه سخنان از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا یک بلوف سیاسی و نظامی است، گفت: در عین حال مردم و نیروهای مسلح ما آمادگی کامل خود را دارند و آماده‌تر از همیشه در صحنه حاضر هستند.
 

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =