آنتی بیوتیک های جدید، در فصل سرما، به داد بیمارانی می رسند که به سرماخوردگی شدید و عفونی مبتلا می شوند. اما چرا هر سال نیاز به نتی بیوتیک جدید وجود دارد؟

به گفته دبیر هفتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال ایران معجزه پنی سیلین از بین رفته است. دکتر علی اکبر رهبری منش همچنین از مصرف نابجای آنتی بیوتیک به عنوان شایعترین عامل مقاوم شدن میکروبها نام برد. دبیر هفتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال همچنین گفت: مصرف نابجای آنتی بیوتیک باعث شده تا هزینه درمان بالا برود.
به گفته این متخصص عفونی اطفال سه مسئله بیولوژیک در دنیا سلامت انسانها را تهدید می کند: ایدز، بیوتروریسم که همان حمله به انسانها با سلاحهای بیولوژیکی است و مقاومت میکروبی به عنوان سه تهدید برای کره خاکی تلقی می شوند.
به گزارش وب­دا رهبری منش، شایعترین عامل مقاوم شدن میکروب را مصرف نابجای آنتی بیوتیک دانست و گفت: بیشترین مصرف نابجای آنتی بیوتیکها مربوط به عفونتهای ویروسی است که برای آنها آنتی بیوتیک تجویز می شود.
دبیر هفتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال ایران همچنین گفت: اپیدمی و پاندمی مقاومت میکروبی در دنیا مطرح است. لانه و آشیانه میکروبها در بیمارستانها است که به درون جامعه تسری پیدا کرده است. در دنیا تنها داروهایی که ضررش فقط به بیمار نمی رسد، آنتی بیوتیک است چون مقاومت را بین همه پخش می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    2 0
    باید از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرسید که استانداردها ی و معیارهای بین المللی در پزشکی در ایران چقدر اجرا میشود تا وقتیکه در کشورهای جهان سوم روشهای منسوخ شده جهان استفاده شود گسترش بیماری و فجایعی مثل بیماری سارس وگسترش سرطان و ایدز و .... دور از ذهن نیست