روزنامه کیهان نوشت:

اکثر مدیران دانشگاه ها بیشتر از اینکه به فکر برقراری فضای آزاداندیشی در فضای دانشگاه باشند، به فکر حفظ میز خود هستند و صد البته از مدیری محافظه کار نمی توان انتظار داشت به موضوعات حساس و بحث انگیز اجازه طرح بدهند.
حتی بعضا دیده می شود که متأسفانه مسئولین دانشگاه ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب با سوءاستفاده از قوانین و بروکراسی موجود مانع برگزاری کرسی ها می شوند.

در تازه ترین اقدام از این نوع، مسئولان دانشگاه صنعتی همدان تنها چند دقیقه قبل از برگزاری کرسی آزاداندیشی با وجود تبلیغات دو هفته ای و حتی مطالبه فضای عمومی دانشگاه با سوءاستفاده و نگاه سلیقه ای به قانون موجود مانع برقراری فضای آزاداندیشی شدند و کرسی را لغو کردند.
این اتفاق در حالی افتاد که موج مطالبه عمومی نسبت به کرسی های آزاداندیشی به پیش می رود.
بزرگترین اشتباه در قوانین موجود تحویل مسئولیت کرسی های آزاداندیشی به وزارت علوم می باشد، زیرا برگزاری کرسی نیاز به جسارت و روحیه جوانی و صد البته دغدغه دارد و در این صورت حتی اگر مدیر مربوطه در دانشگاه دغدغه آزاداندیشی را داشته باشد، بعید به نظر می رسد روحیه و جسارت مورد نیاز را نیز دارا باشد چرا که اکثر مدیران مربوطه دانشگاهی در میان سالی به سر می برند و گذشت زمان اشخاص را محافظه کار می کند و از همه مهمتر مدیری که روحیه و جسارت برقراری فضای آزاداندیشی را داشته باشد، دیگر تضمین برای ماندگاری میزش وجود ندارد.
47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    9 0
    ببخشيد لطفا چندتا از مديراني كه در تلاش و تقلا براي حفظ ميز خود نيستند نام ببريد و گرنه از نوعي كه نام برديد فقط تو دانشگاهها نيستند!!!!