روزنامه کیهان نوشت:

«یه حبه قند» فیلم خوش‌ساخت و خوش‌فرمی است که توانسته بهره خوبی از سخت‌افزار سینمایی مدنظرش ببرد و با توجه به ساختار خاص فیلم و تعلق خاطرش به فضاسازی به جای شخصیت‌پردازی، موقعیت بکر و جذاب و بدیعی برای مخاطب بیافریند.

علاوه بر این «یه حبه قند» یک فیلم ایرانی است و با سنت‌ها و اصالت‌ها و رسوم و آیین‌های آن ارتباطی تماتیک و پردامنه و گیرا و جذاب پدید آورده که از این نظر مخاطب را کاملا درگیر خود می‌کند.

در عین حال ما با یک فیلم نقادانه روبه‌روییم که سنت‌ها و آدم‌های جامعه سنتی را به نرمی و متانت و آهستگی مورد نقد قرار می‌دهد و از دل این نقادی منصفانه و دردمندانه، پلی به سوی آمال و آلام همین آدم‌ها می‌زند و نهایتا محیطی ملهم از سور و سوز و مرگ و عشق را فراهم می‌آورد و در تدارکی سینمایی به یکی از بهترین و ماندگارترین خاطره‌های ما در تاریخ سینمای ایران بدل می‌شود.

مخاطبان از این فیلم استقبال کرده اند و عموم منتقدین هم به آن اقبال نشان داده‌اند و این همه درحالی رخ می دهد که فیلم میرکریمی کمترین میزان توجه را در میان داوران دو جشنواره مهم فجر و خانه سینما از آن خود کرد. این هم از ویژگی‌های سینمای ماست که همیشه باید منتظر اتفاقات عجیب و غریب در آن بود. از هر جهت و هر حیثی.

نهایتا اینکه فیلم «یه حبه قند» به عنوان اثر اخیر یکی از خوش‌قریحه‌ترین و محبوب‌ترین فیلمسازان نسل سوم سینمای ایران در این فصل از اکران توانسته فضای سینمایی کشور را چه از جهت رسانه‌ای و چه به لحاظ بحث‌های افواهی و نیز از جهت دیده شدن و انتقال تبلیغی، به طور تقریبی و به شکل حداکثری در سیطره خود بگیرد.
 

58302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك سينما برو ... IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    4 19
    بابا ولمون كنيد ... نصف مردم وسط فيلم از سينما رفتن بيرون ... چرا اينقدر بي حساب و كتاب از يه فيلم دسته چندمي دفاع مي كنيد؟ چرا اين دفاع رو از فيلم راه آبي ابريشم نمي كنيد كه واقعاً بي سابقه و شاهكار بود؟ يه حبه قند دايي جون رو كشت ... همين ... چقدر با مفهوم! چقدر به به ! چقدر زيبا ! ما هم كه حتماً عقب مونده ذهني هستيم و چشم نداريم !!؟؟ در تمامي فيلم زنها از فرط خنده ريسه مي رفتن كه ما نفهميديم چرا مي خنديدند!!!! يه فيلم درجه چندمي كه واقعاً از حضور رضا كيانيان در اين فيلم تعجب كردم ... اميدوارم آقاي كيانيان در انتخاب نقش مثل سابق با وسواس كار كنند تا چنين فيلم ضعيفي باعث خدشه دار شدن اعتبار سينمايي و هنري ايشون نشه ... آيا اين همان رضا كيانياني است كه در تئاتر پروفسور بوبوس خوش درخشيد؟؟؟