ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیو فردا *
اتحادیه اروپا 200 شخصیت و شرکت دیگر ایرانی را «تحریم می کند»
دیپلمات ها در مقر اتحادیه اروپا می گویند که این اتحادیه قصد دارد تا در نشست روز اول دسامبر خود 200 نفر از شخصیت ها و شرکت های ایرانی را مورد تحریم های تازه قرار دهد.
این اقدام اتحادیه اروپا برای تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه هسته ای اش صورت می گیرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است تحریم های جدید اتحادیه اروپا در نشست روز اول دسامبر وزیران امور خارجه این اتحادیه در بروکسل بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.
تحریم های اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز هشتم نوامبر است که در آن تاکید شده است: شواهدی در دست است که نشان می ‌دهد جمهوری اسلامی ایران ممکن است تحقیقات مرتبط با ساخت جنگ ‌افزار هسته‌ای را به طور مخفیانه ادامه داده باشد.
گفتنی است گزارش اخیر آژانس حتی با مخالفت چین و روسیه هم روبرو شد.
* رادیو اسراییل *
«گلوله های توپ پر شده با گاز خردل در لیبی از ایران آمده بود»
انتشار گزارشی مبنی بر اینکه حکومت ایران تسلیحات شیمیایی در اختیار رژیم معمر قذافی در لیبی گذاشته بود، نگرانی ها را در این زمینه که اگر حکومت ایران به سلاح اتمی دست یابد آن را در اختیار سازمان های ترور قرار خواهد داد، بیشتر کرد.
این گزارش روز گذشته در روزنامه آمریکایی "واشینگتن پست" منتشر شد."واشینگتن پست" به نقل از مقامات آمریکایی و لیبیایی نوشت صدها گلوله توپ در دو هفته اخیر در مناطق مرکزی لیبی کشف شده که درون آنها با گاز شیمیایی خردل پر شده بود، و مقامات آمریکا و لیبی تقریبا اطمینان دارند که این تسلیحات در ایران طراحی و ساخته شده است.
واشنتن پس اشاره ای به مدارکی که در این زمینه داشته نکرده است.
یک مقام آمریکایی به "واشینگتن پست" گفت: هرچند که به نظر می رسد این تسلیحات سال ها پیش از ایران به لیبی فرستاده شده، ولی در هر صورت، نگرانی ما را از برنامه های اتمی ایران بیشتر می کند.
* دویچه وله *
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران اثر داشته، دارد و خواهد داشت
الن ایر در گفت و گو با دویچه وله به سوالات مختلف درباره واکنش آمریکا به قطعنامه اخیر شورای حکام، تحریم‌های جدید و گزینه نظامی پاسخ داد. به گفته آقای ایر درباره ایران همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است ولی بهترین گزینه دیپلماسی است.
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه گفت: با رای شورای حکام، یک‌بار دیگر جهان به صورتی متحد، پیامی روشن و صریح برای ایران فرستاد که هم نشان‌دهنده نگرانی‌های عمیق و فزاینده جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران است و هم نشان دهنده غیرقابل اعتماد بودن ادعاهای حکومت ایران، مبنی بر ماهیت به‌اصطلاح  صلح‌آمیز این برنامه است.این رای و قطعنامه شورای حکام، نشان‌گر و نمایان‌گر دیگری از اراده ‌راسخ و آهنین جامعه ‌بین‌المللی است که ایران باید تعهدات بین‌المللی‌اش را در مورد ان ‌‌پی ‌تی (معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) انجام دهد.
* صدای آمریکا *
سازمان ملل ایران را به نقض گسترده حقوق بشر محکوم کرد
در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از 193 کشور عضو این سازمان، 86 کشور به پیش نویس قطعنامه نقض گسترده حقوق بشر در جمهوری اسلامی رای مثبت دادند در حالی که تنها 32 کشور رای مخالف و 59 کشور به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران که لحن تند آن در محکومیت سران حکومت جمهوری اسلامی در نوع خود بی سابقه است تنها سه روز پس از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را برای طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا محکوم کرده بود، تصویب شد.
212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186205

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 1
    اسرائیل از ترس خودشه به این در و اون در میزنه.