غلامعلی حداد عادل گفت که مجلس نهم باید با حضور اکثریت اصولگرایان و تعاریف رهبر معظم انقلاب از یک فرد اصولگرا شکل بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تهران، در اولین نشست سراسری جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی و تعاریف امام از این جایگاه گفت: بیانات امام خمینی (ره) در مورد در راس امور بودن مجلس تعارف نیست، بلکه حکمتی در آن نهفته است.
 وی افزود: اگر دقت کنید در میان ساختارهای نظام گذشته تنها ساختاری که در اصل آن تردیدی نشد مجلس بود؛ چراکه شاهد بودیم قوه قضائیه قبل از انقلاب اسلامی زیر نظر وزیر دادگستری فعالیت می‌کرد که او هم تحت نظر دولت بود اما قوه قضائیه بعد از انقلاب اسلامی مستقل شد و قوه مجریه هم تغییر پیدا کرد اما هیچ‌گاه امام در اصل نهادی به نام مجلس تردیدی نکرد.
 اهم سخنان حدادعادل را در ادامه بخوانید:
  • امام راحل که در عمر بابرکت خود شاهد حوادث مشروطیت بودند از آغاز انقلاب اسلامی به مجلس اهمیت زیادی می دادند. مجلسی که نمایندگانش با رای ملت انتخاب شوند بارزترین مظهر اراده ملی در هر کشور است و این مجلس پشتوانه ای برای اداره کشور خواهد بود.
  •  مجالسی که با رای ملت به وجود می آیند سهم زیادی در مشروعیت نظام دارند. چنین مجالسی سبب تقویت همبستگی ملی و پشتوانه امنیت ملی یک کشور خواهند شد.
  •  هنگامی که 300 نفر نماینده از سراسر کشور با انتخاب آحاد مردم گرد هم می آیند می توان گفت مجلس نمونه ای کوچک از یک کشور بزرگ و ملتی تاریخ ساز است.
  • باید تلاش کنیم نمایندگانی پاکدست، متدین، کارشناس و آگاه به مسائل کشور در مجلس حضور پیدا کنند.هدف ما از قدم گذاشتن در صحنه انتخابات و تشکیل جبهه متحد اصولگرایان این است که مجلسی اصولگرا تشکیل شود.
  • ما باید از حوادث سالهای گذشته عبرت بگیریم و تلاش کنیم مجلسی مانند مجلس ششم تکرار نشود. نباید جریاناتی نظیر آنهایی که فتنه 88 را به وجود آوردند در مجلس نهم حاکم شود. لذا برای جلوگیری از این اتفاق وحدت اصولگرایان امری ضروری است و در عین حال باید با جریان های فتنه، انحرافی و هر جریانی که از خط ولایت بیرون ایستاده است مقابله کنیم.
  •  در یک سال اخیر حوادثی در جهان اسلام اتفاق افتاده که چهره جهان را دگرگون کرده است. حوادثی که هم اکنون در جهان ادامه دارد نمی توان پیش بینی کرد که تا کجا ادامه پیدا می کند.در همان اوایل نهضت بیداری اسلامی گفته بودم که این تحولات اهمیت بیشتری از فروپاشی شوروی دارد.
  • غربی ها تلاش می کنند با سناریوی دروغین ترور سفیر عربستان و به راه انداختن دوباره پرونده هسته ای جریانی جدید را راه بیندازند و تحریم ها را افزایش دهند که در این شرایط وظیفه ما این است که از تمام توان خود برای برگزاری انتخاباتی استفاده کنیم که نتیجه آن حضور نمایندگان ملتزم به خط امام و رهبری باشد.
  • جبهه متحد اصولگرایان تنها برای ایران کار نمی کند بلکه چشم جهان اسلام به روی ماست. اگر نتیجه انتخابات به گونه ای باشد که آمریکا و غرب بتوانند از آن برای شکست حکومت دینی استفاده کنند این فقط ما را متاثر نمی کند بلکه پشت همه نیروهای انقلابی خالی می شود.
  • در چنین شرایطی وحدت برای پیروزی هر چه بیشتر اصولگرایان از هر زمان دیگری واجب تر است. امروز تاثیر کار سیاسی ما در داخل به بزرگی همه جهان اسلام است. در شرایط فعلی باید تلاش کنیم تا کشور را با ثبات نشان دهیم و زمینه را برای حضور منطقی و هر چه بیشتر مردم در انتخابات فراهم کنیم.
  • در طی 10 سال گذشته هر بار که انتخاباتی برگزار شد اکثریت مردم به اصولگرایان رای دادند لذا ما باید این سابقه پرافتخار را حفظ کنیم و به گونه ای عمل کنیم که این راه ادامه پیدا کند و از تجربه های گذشته استفاده کنیم مانند انتقال از مجلس هفتم به هشتم که اصولگرایان در مجلس هفتم موفق شدند ساز و کاری را طراحی کنند که به پیروزی آنها در مجلس هشتم منتهی شد.
  •  الگوی فعلی جبهه متحد اصولگرایان با مختصر تغییری نسبت به تجربه گروه 6+5 شباهت دارد. حضور جامعتین در صحنه انتخابات و تدوین منشور اصولگرایی تجربه هایی جدیدتر نسبت به دوره قبل است که ما باید خوشحال باشیم و خدا را شکر کنیم که شخصیت های بزرگ و باسابقه همانند آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی به صحنه ورود پیدا کردند و لذا باید این حضور را مغتنم بشماریم.
  •  هر گروهی با اصرار و لجاجت و خرده‌گیری بی‌جهت موجب شکسته شدن رای اصولگرایان شود به‌هیچ‌وجه اصولگرا نیست.
  • اصولگرایان ممکن است با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند. باید بدانیم اختلاف سلیقه ما در درون اصولگرایان بیشتر است یا اختلاف ما با کسانی که مخالف اصولگرایی هستند. باید به صحنه نگاه کنیم و ببینیم امروز وقت وحدت است یا خرده‌گیری. معتقدم نباید کاری انجام دهیم که پیروزی اصولگرایان در 10 سال گذشته متوقف شود.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =