خبرگزاری مهر نوشت:

 پیکر آزاده عطاءاللهی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد ورامین - پیشوا که روز گذشته بر اثر حادثه رانندگی در محوطه این دانشگاه فوت کرد، در امامزاده اسماعیل(ع) بخش کهریزک شهرستان ری تدفین شد.
عصر سه شنبه پیکر این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا پس از تشییع با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و خانواده آن مرحومه در آرامستان امامزاده اسماعیل(ع) مهدی شهر از توابع بخش کهریزک به خاک سپرده شد. این مراسم تشییع در میان هاله ای از غم و اندوه حاضران در مراسم دنبال شد و مداحان به ذکر مصائب اهل بیت(ع) و قرائت قرآن و ادعیه مختلف از جمله زیارت عاشورا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.
دانشجویان حاضر در این مراسم نیز بار دیگر بر پیگیری کامل و قاطع مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و مجازات عاملان اصلی این حادثه تلخ، تأکید کردند.


تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد پیشوا/ طومار دانشجویان خطاب به سازمان مرکزی دانشگاه
اعتراض بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد ورامین – پیشوا در خصوص تصادف و مرگ آزاده عطاءاللهی دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی این دانشگاه با امضای طوماری خطاب به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در خصوص پیگیری سریع ماجرا، پایان یافت.
پس از فوت این دانشجوی جوان که صبح دوشنبه اتفاق افتاد، دانشجویان با تعطیلی کلاسهای خود و تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه ضمن اعتراض به بی مبالاتیها و کم توجهیهای مسئولان تصمیم ساز این واحد دانشگاهی خواستار استعفای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا شدند. دکتر محمدرضا ربیعی رئیس این واحد در خارج از دانشگاه برای رتق و فتق امور فوت این دانشجو بود و دکتر محمدرضا کاباران زاد قدیم معاون اداری مالی دانشگاه و مسئولان حراست با دانشجویان صحبت کرده و در حال آرام کردن آنها شدند.
پس از گذشت ساعاتی از این تجمع، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا، فریاد دانشجویان به حداکثر رسیده و دانشجویان، یکصدا فریاد "استعفا استعفا" سر دادند. در ابتدای حضور رئیس دانشگاه، یکی از دانشجویان عضو گروه امداد و نجات این واحد دانشگاهی که به عنوان اولین امداد گر در صحنه حضور یافته بود، با تشریح صحنه تصادف، از دانشجویان تقاضا کرد با حفظ آرامش و پرهیز از هر گونه تنش و شعار سیاسی، تحصن خود را ادامه بدهند. در ادامه، یکی از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی این دانشگاه با محکوم کردن مشکلات ایجاد شده که منجر به فوت یکی از دانشجویان این واحد شده، خواستار پاسخگویی ریاست واحد در قبال این فاجعه انسانی ناشی از بی مبالاتی شد. سپس با صحبتهای یکی از دانشجویان، کمی فضای تجمع آرام و زمینه برای صحبتهای رئیس دانشگاه آزاد واحد ورامین – پیشوا مهیا شد.


حتی اگر مسئول و مقصر این حادثه خودم باشم، به دانشجویان قول می دهم که حق آنها پایمال نخواهد شد
دکتر محمدرضا ربیعی مندجین، پس از دعوت دانشجویان به حفظ آرامش، از نارحتی مسئولان دانشگاه از این فاجعه سخن گفت و در حالی که بغض گلویش را می فشرد، اعلام کرد: با مسئولان و مسببان این حادثه برخورد قاطع خواهد شد. وی افزود: حتی اگر مسئول و مقصر این حادثه خودم باشم، به دانشجویان قول می دهم که حق آنها پایمال نخواهد شد. ربیعی در پایان سخنان کوتاهش، با دعوت از کمیته پنج نفره ای متشکل از دانشجویان برای بررسی ابعاد این حادثه تلخ و ناگوار، به همراه قائم مقام دانشگاه و معاونت دانشجویی، در پشت دربهای بسته، جلسه ای تشکیل داده اند که تا این لحظه نتیجه آن مشخص نیست.
دانشجویان نیز پس از صحبتهای رئیس واحد دانشگاهی و تشکیل کمیته پنج نفره دانشجویی، پراکنده شده و به کلاسهای درس بازگشتند، اما پیش از آن طوماری با امضای دانشجویان تنظیم شده و اعتراض آنها به این بی مبالاتی و سهل انگاری مسئولان ثبت شد تا به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود.
گفتنی است که مدتی قبل نیز عده ای از دانشجویان به نحوه عبور و مرور سرویسهای اداری و اتوبوسهای مسافربر در داخل دانشگاه و عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط آنها به مدیران دانشگاه هشدار داده بودند اما تا لحظه فوت این دانشجو هیچ ترتیب اثری داده نشده است.


به دستور جاسبی: تشکیل کمیته بررسی علت کشته شدن آزاده عطاءاللهی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستور تشکیل کمیته بررسی علت وقوع سانحه تصادف در یکی از واحدهای استانی این دانشگاه و کشته شدن یک دانشجوی دختر این دانشگاه را صادر کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در پی حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان بخش خصوصی با یکی از دانشجویان این دانشگاه در واحد ورامین که منجر به فوت این دانشجو شد، عبدالله جاسبی ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده این دانشجو، کمیته ای را با مسئولیت دبیر منطقه 8، رئیس واحد ورامین – پیشوا و حوزه معاونت هماهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی موضوع، پیگیری حقوقی و برخورد قاطعانه با مقصران حادثه تشکیل داد. این کمیته وظیفه دارد ضمن ابراز همدردی با خانواده دانشجو، حضور فعال در مراسم تشییع، تدفین و مجالس ترحیم و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس، با مقصران این حادثه برخورد و برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ برنامه ریزی کند.
دانشگاه آزاد اعلام کرده که اتوبوس مذکور، متعلق به بخش خصوصی بوده و جزو ناوگان ایاب و ذهاب در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی محسوب نمی شود و راننده متخلف به نیروی انتظامی تحویل داده شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا بیش از 15 هزار دانشجو در واحدهای پیشوا، ورامین، قرچک و سما دارد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =