رئیس کانون کارگردانان خانه سینمای ایران درخواست دبیر سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر از صنوف برای معرفی کاندیداهای داوری را اقدامی توام با حسن‌نیت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اعضای صنوف سینمای ایران سه‌شنبه شب هشتم آذرماه در خانه سینمای ایران گرد هم آمدند تا در مورد درخواست دبیر جشنواره فیلم فجر مبنی بر معرفی 15 نماینده از هر صنف برای گزینش داوارن این رویداد سینمایی تصمیم‌گیری شود.
 
همایون اسعدیان در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در این زمینه اظهار داشت: «سه‌شنبه شب گفت‌و‌گوی خوبی بین صنوف انجام و در مورد شیوه اجرایی خواسته دبیر جشنواره مشورت شد. صنوف به طور کلی این حرکت را مثبت ارزیابی کردند، هرچند معتقدیم باید جزئیات آن باز شود.»
 
او ادامه داد: «خیلی از صنوف امکان اینکه 15 نفر را معرفی کنند ندارند، زیرا از یک سو افرادی که معرفی می‌شوند باید در جشنواره فیلم نداشته باشند و همچنین باید خود افراد راضی باشند برای داوری جشم.اره معرفی شوند.»
 
رئیس کانون کارگردانان خانه سینما گفت: «یکی از موضوعاتی که در جلسه مطرح شد این بود که به صورت جمعی به این درخواست پاسخ دهیم یا هر صنفی خود نمایندگانش را معرفی کند.»
 
او تاکید کرد تصمیم‌گیری کامل در این زمینه به یکی دو روز آینده موکول شده است و گفت: «یکی از مواردی که مورد بررسی قرار گرفت تاریخ معرفی 15 نماینده بود. نامه درخواست دبیر روز هفتم آذرماه به دست صنوف رسیده و زمان پایانی معرفی افراد دهم آذرماه اعلام شده است که در این فرصت کوتاه انجام دادن چنین کاری سخت است.»
 
کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» اظهار داشت: «برای معرفی نمایندگان باید شورای مرکزی تشکیل جلسه دهد و با بررسی دقیق افراد معرفی شوند،‌ زیرا به نظر می‌رسد چندان صحیح نیست که فقط روسای صنوف اسامی را تعیین کنند.»
 
اسعدیان دیدگاه شخصی خود را در مورد درخواست محمد خزاعی دبیر جشنواره فجر از صنوف سینمایی چنین بیان کرد: «دبیر جشنواره نیازی ندارد از صنوف سینمایی بخواهد در مورد داوری‌ها مشورت دهند و تعیین داوران در همه جای دنیا یکی از اختیارات دبیر است. این درخواست دبیر جشنواره فجر نشان دهنده حسن‌نیت او است.»
 
کارگردان «بوسیدن روی ماه» گفت: «الزامی نیست افرادی که ما معرفی می‌کنیم اعضای هیئت داوران باشند،‌ زیرا جشنواره نیز ملزومات و محدودیت‌های خودش را دارد. باید برخی مسائل در این جشنواره که از سوی مدیریت دولتی سینما برگزاری می‌شود، رعایت شود.»
 
او اظهار داشت: «دبیر جشنواره علاقه‌مند به تعامل با صنوف است و ما هم حاضر به این همکاری هستیم، هرچند در این میان موارد مبهمی که از آن یاد کردم باید برطرف شود.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =