رئیس قوه مقننه گفت که یک نکته مثبت در عملکرد مجلس هشتم تنقیح قوانین بود.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی پیرامون عملکرد مجلس هشتم گفت: ضابطه مجلس هشتم این بود که فضایی ایجاد کند که نمایندگان از همه فکرها و سلیقه ها حرفشان را بزنند. سبک من این نیست که سلیقه ای را تحمیل کنم. افراد با سلیقه های مختلف باید حرف بزنند. ممکن است برخی این را نپسندند. اما بعضی انتقاد ها وجود دارد،مثلا در همین مساله حقوق مادام العمر چهره های سیاسی، شما رسانه ها  نقش زیادی داشتید. البته این لفظ مادام العمر هم درست نبود چون هر کارمندی، حقوق مادام العمر می گیرد.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس هشتم، تفسیری بر مصوبه مجلس هفتم بود، ادامه داد: پس از این این استفساریه، مشخص شد که آن مصوبه اشکال اساسی داشته است. یک حسنی در کار مجلس هشتم وجود دارد و آن اینکه وقتی یک مشکلی پیش آمد لج نمی کند و اگر جایی اشکال می بیند آن را رفع می کند.

رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: کار خوبی که در مجلس هشتم انجام شد، همین تنقیح قوانین بود. 50 گروه قوانین مشخص شده که الان کار تنقیح سه گروه آن آماده شده است. تمام قوانینی که در طول تاریخ پارلمان ایران مصوب شده، باید تنقیح شود که الان برای سه گروه انجام شده است .لاریجانی با بیان اینکه این تنقیح قوانین مقداری از مشکلات را حل می کند گفت: این کار در مجلس هشتم آغاز شد و کارهای آن در حال انجام شدن است.

رییس مجلس همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات سوریه و کنفرانس جده گفت: ما بایددر رفتار منطقه ای صادق باشیم . در ماجرای سوریه برخی از کشورها داعیه دار دموکراسی شده اند که در رفتار داخلی شان دموکراسی نمی بینیم . احساس می کنیم که این ادعاها جنبه سفارشی دارد.

وی ادامه داد: کنفرانس اسلامی باید با دید درستی با مساله روبرو بشوند. اصلاحات در سوریه یک گام مثبت است . کما اینکه در کشورهای سلطنتی منطقه هم اصلاحات باید انجام بشود. سوریه باید اصلاحات کند اما کشورهای دیگر هم نباید سو استفاده کنند و در این شرایط سلاح به سوریه وارد کنند. حق مردم است که در بحرین سوریه و سایر کشورها حکومت دموکراتیک داشته باشند.

لاریجانی در پایان گفت: ما احساس می کنیم که در این رفتار دوگانه، واقعیت نیست. کنفرانس اسلامی می تواند نقش درست داشته باشد. اگر سازمان یک رفتار معقول داشته باشد که هم دموکراسی در سوریه قوی بشود وهم نگذارند بعضی ها بغضی که از سوریه در مواجه با رژیم صهیونیستی دارند سر این مساله خالی کنند، می توان راهکاری برای مساله سوریه پیدا کرد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =