فارس نوشت:

غلامعلی حدادعادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در دومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی که با حضور اعضای این کانون در مسجد نور تهران برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: در انتخابات پیش رو باید تلاش شود که مردم با شوق و ذوق و با بصیرت و هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند چرا که آمریکایی‌ها و دشمنان همواره منتظر بوده و هستند که مردم از انتخابات استقبال نکنند.
گزيده سخنان وي به اين قرار است:
·         احساس می‌کنیم که قانونگذاری کاری بسیار سخت و پیچیده است و مقام معظم رهبری نیز در زمان مجلس هفتم تاکید کردند که کار مجلس ریل‌گذاری است و کار دولت حرکت بر روی این ریل؛ به همین جهت مجلس خوب کارشناس، بی‌غرض، مصلحت‌بین و آگاه می‌تواند به منزله قوه تفکر به یک کشور خدمت کند.
·         باید تلاش کنیم تا پیروزی‌هایی که از سال 81 تاکنون نصیب اصولگرایان شده است تداوم یابد؛ مردم در 10 سال گذشته اصولگرایان را انتخاب کرده‌اند و بصیرت خود را نشان داده‌اند در واقع از حوادث سال 76 به بعد به این نتیجه رسیده‌اند که باید به چه جریانی اعتماد کنند.
·         باید این سرمایه اعتماد را حفظ کنیم و شرط آن نیز این است که دچار تفرقه نشویم؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم که اصولگرایان چند پاره نشوند که البته باید اعتراف کنم که در این زمینه هنوز به توفیق کامل نرسیده‌ایم و دوستان ما در جبهه پایداری به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایی ملحق نشده‌اند.
·         احساس می‌کنیم رقبای اصلاح‌طلب ما تلاش می‌کنند تا اصولگرایان به وحدت نرسند و این نیز یک امر بدیهی است که از موضع‌گیری‌های آنها در روزنامه‌هایشان و در مجلس و در جاهای دیگر مشاهده می‌شود. اگر گله‌ای نیز نسبت به هم داریم که ممکن است بجا باشد باید فکر کنیم که آیا جدایی ما منجر به پیروزی جریانی نمی‌شود که هیچ فرصتی برای هیچ‌کس باقی نمی‌گذارد؟!
·          بعد از دوران مجلس ششم تا مدتی احساس می‌شد که آقایان به نتایج جدیدی رسیده‌اند و در حرف‌هایی که در دوران اصلاحات و در مجلس ششم می‌زنند تجدیدنظر کرده‌اند اما در انتخابات سال 88 دیدیم که وقتی فرصت مناسبی برای حضور در رقابت‌ها یافته‌اند، حرف‌هایی بدتر از حر‌ف‌های اواخر دهه 70 به زبان آوردند بنابراین اتفاقات گذشته باید برای ما مایه عبرت شود و باور کنیم که خطر جدی است.
·         هر چند برخی از دوستان ما طور دیگری فکر می‌کنند اما من به شخصه نگرانی خاصی ندارم و معتقدم که کل اصولگرایان در سراسر کشور به درجه‌ای از بصیرت و هوشیاری رسیده‌اند که می‌توانند انتخابات را به حول و قوه الهی خوب اداره کرده و مجلس صالح و کارآمدی پدید بیاورند. من نسبت به آنچه که پیش می‌آید حسن ظن دارم و از خداوند متعال می‌خواهم به ما توفیق دهد تا به دور از شائبه‌های قدرت وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
·          باید مراقب باشیم که آدم‌های ناصالح وارد مجلس نشوند؛ مجلس برای خیلی‌ها جاذبه دارد و افرادی هستند که در فعل و انفعالات مادی ثروت‌هایی را اندوخته‌اند و آن را در تبلیغات انتخاباتی هزینه می‌کنند.
·          در طی سه دوره اخیر پرونده‌هایی را دیده‌ام که شخصی یک میلیارد تومان خرج تبلیغات کرده است در حالی که جمع حقوق دوران نمایندگی شاید به این رقم نرسد؛ شاید این افراد با این هزینه‌های سنگین به دنبال آن هستند که نتیجه تبلیغات خود را پس از انتخابات برداشت کنند.
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =