با پایان ارزیابی بخش نمایش‌های خیابانی 9 نمایش برای حضور در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند و مهلت ارسال پوستر به این جشنواره پایان آذر ماه اعلام شد.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره تئاتر فجر، با آثار منتخب بخش خیابانی سی امین جشنواره تئاتر فجر از سوی هیات انتخاب آثار این جشنواره معرفی و 9 نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند.
هیات انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر متشکل از مریم معترف، حسین راضی و افشین خورشید باختری؛ با ارزیابی 42 نمایش حاضر در این بخش، 9 نمایش را برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر فجر برگزیدند. هیات انتخاب از میان آثار راه یافته به مرحله انتخاب، 4 نمایش را به صورت قطعی و 5 نمایش را به شکل مشروط برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند.
آثار منتخب بخش خیابانی سی امین جشنواره تئاتر به این شرح است: نمایش‌های "تولد" به کارگردانی میثم سرآبادی از تفرش (مشروط)، " داستانک" به کارگردانی روح ا... سنایی از ملایر (مشروط)،"دست بند" به کارگردانی محمد علی صادق حسنی از لاهیجان (مشروط)، "زندگی در چند نگاه" به کارگردانی امیر شاه علی از تهران (مشروط)، "سرای من" به کارگردانی مژگان معقولی از تهران، "شاخ تو شاخ" به کارگردانی مهدی کشمیری از بجنورد(مشروط)،"مجلس شبیه خوانی جولیس سزار" به کارگردانی اصغر گروسی از تهران، "میعادگاه" به کارگردانی آقای علی آذرشین از فولاد شهر و "یک تن بال پروانه" به کارگردانی سعیدخیرالهی از دهلران.
گرافیست های تا پایان آذرماه برای حضور در سی امین جشنواه تئاتر فجر مهلت دارند
مدیر بخش پوستر سی امین جشنواره تئاتر فجر، از انتشار فراخوان تخصصی این بخش و بررسی سختگیرانه داوران خبر داد.
ابراهیم حسینی،مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه پوستر تئاتر را پایان آذر اعلام کرد و گفت: « فراخوان کلی بخش طراحی پوستر پیش از این همراه فراخوان باقی بخش ها منتشر شد اما برای اطلاع دقیق تر علاقه مندان، فراخوان تخصصی پوستر نیز به زودی منتشر می شود.»
وی افزود: «امسال برای سومین دوره پیاپی، بخش پوستر به صورت تخصصی در بخش جنبی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد. امسال تلاش کردیم که در این بخش تنها به پوسترهای جشنواره اکتفا نکنیم و در بخش‌های خیابانی، سمینارها و دیگر بخش‌های مربوط به تئاتر نیز به جمع آوری و بررسی پوستر و طراحی آن بپردازیم.»
حسینی تصریح کرد: «در بخش مسابقه، معیار و ملاک‌هایمان سختگیرانه است؛ زیرا پوسترهای برگزیده، به عنوان الگو به جامعه تئاتر ارائه می‌شوند و باید دارای استانداردهای لازم باشند. این موضوع مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که متأسفانه طراحی پوستر هنوز جایگاه خود را در جامعه تئاتر ما نیافته و گرافیست در لحظات پایانی وارد فرایند تولید اثر، در این عرصه می‌شود.»
حسینی با اشاره به این که همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر، نمایشگاهی از پوستر های رسیده به دبیرخانه برپا خواهد شد، توضیح داد: « کتاب مستقل پوسترهای این دوره نیز تهیه خواهد شد تا در همان روزهای برگزاری جشنواره میان شرکت کنندگان توزیع شود.»
سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری رحمت امینی از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری برگزار می‌شود.  برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره تئاتر فجر www.fitf.ir مراجعه کنید.
57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =