طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی امروز با حضور در کافه خبر به ابهامات موجود در خصوص تشدید آلودگی هوا با استفاده از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی پاسخ داد.

فریبرز پناهی در این خصوص تاکید کرد:متاسفانه طرح بنده به طور کامل اجرایی نشد که اگر این امر صورت می گرفت بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی قطعا به استانداردهای روز نزدیک می شد.
به گفته این دانشجوی دکترای مهندسی نفت، با اجرای کامل این طرح ما با استانداردهای یورو چندان فاصله نداشتیم چرا که با اجرای آن درصد آروماتیک ها به 39 تا 40 می رسید و اکتان بنزین هم به 93 تا 95 اما روند اجرایی تولید بنزین در پتروشیمی ها به نحو دیگری رقم خورد.
براساس اظهارات طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی ، روند اجرایی تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی بدون استفاده از روند اصلاح و بهسازی بود.طرح بنده این نبود که استفاده کردند. در واقع همان چیزی که در پتروشیمی ها تولید می شد را بدون هیچگونه روند اصلاحی و رساندن آن به استانداردهای روز تحویل پالایشگاه ها می دادند.
پناهی تصریح کرد:اگر طرح واقعی تولید ضربتی بنزین در 48 ساعت اجرا می شد قطعا آلودگی در کار نبود.
طراح تولید بنزین در پتروشیمی ها در عین حال از عدم به کارگیری وی در مراحل اجرایی این طرح گلایه کرد و تاکید کرد: شاید دلیل اصلی ناموفق بودن طرح به نوعی به نبودن گروه طراحی تولید بنزین از مجتمع های پتروشیمی بود.
مشروح دلایل عدم حضور این پژوهشگر کشور در مراحل اجرای طرح را در مشروح این گفت وگو خواهید خواند.
/22131
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    37 3
    مثل اينكه شما انگار يادت نبود ما امكاناتشو نداريم كه با اين كيفيت توليد كنيم؟؟؟!  خودتو گول نزن دكتر جان،آدم كه به خودش نميتونه دروغ بگه... بهترين كوچه دنيا كوچه علي چپه...
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    30 2
    اصولا طرح و خلاقيتي در كار نبوده است.خوراك مجتمع هاي آروماتيك از واحدهاي ccr تامين مي شوند كه در پالايشگاهها واحد توليد يكي از مهمترين تشكيل دهنده هاي بنزين است. آقاي دكتر !با توجه به اينكه تعداد فارغ التحصيلان مهندسي شيمي كه فرآيندهاي پالايش را گذرانده اند در كشور كم نيست بهتر است خود را خلاق معرفي ننمائيد.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    48 0
    پس این همه مسئولین می گفتن این بنزین هیچ ایرادی نداره درست نبود.
  • بدون نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    19 22
    من نمیدونم این اقای دانشجو تا حالا کجا بوده . به نظر می رسه حالا که بازیش ندادند صداش در اومده . یک جوری صحبت می کنه که مملکت فقط یک مخصصی پنروشیمی دارد و اونم ایشون هستند .
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    14 21
    چرا بدون مطالعه نظر غير كارشناسي اين آقا را چاپ مي كنيد . كي گفته ايشان طراح توليد بنزين در پتروشيمي هستند . يكي از محصولات واحدهاي آروماتيك رفورميت است كه در حالت نرمال از آن توليد بنزن ، تولوئن و پارازايلين مي شود و در زمان بنزين سازي همين محصول بعنوان بنزين مصرف مي شود و هيچگونه طراحي جديدي انجام نشده است حلا اگر بعضي ها در بين و از اين آب گل آلود حوس صيد ماهي كرده اند بماند .
  • چوبین IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    48 0
    ما فک میکردیم ایراد از ماشینه از اینور بنزین میزنیم از اینور خالی میشه نگو بنزین مرغوب داخلیه که پدر ماشینو دراورده
  • همكار شما IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    12 3
    با سلام ضمن آرزوي موفقيت براي شما، سوال من اينه كه چرا بدون ارائه ي تضامين لازم در استفاده ي كامل از طرح هاي صنعتي به محققين بخش هاي مختلف صنعت و تحقيقات در خصوص سلامت اجراي طرح و برآورده شدن درخواست هاي مالي و معنوي، به نابودي طرح هاي خوب و ايده هاي نوين همت مي نمايند. پس سازمان هاي مختلفي كه تا بن دندان مسلح به انواع تكنولوژي ها و بودجه هاي كلان هستند، چه ميكنند؟ حدود پانزده سال پيش يك اختراع مهم در زمينه ي تكميل چرخه ي سوخت خودرو را به تحقيق و توسعه ي پالايش و پخش بردم. آنقدر مرا از دادن بودجه نا اميد كردند كه از خير ثبت اختراع هم گذشتم. اختراع من روش نويني در زمينه ي مديريت مدل احتراقي موتورهاي درونسوز بود و تا همين حالا هم تقريبا بهترين طرح در زمينه ي تحقيقات بيشتر مي باشد.
  • م IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    12 0
    فقط بايد گفت عجب مغزي ؟!! يعني غربي ها نمي دانستند با پتروشيمي مي شه بنزين توليد كرد و اين همه خودشان را دچار زحمت كردند تا پالايشگاه بسازند مهندس ما قرار بوده بنزين پتروشيمي با اكتان 98درصد بسازه !!! خوب خيلي خوبه فقط نبايد نگران مرگ مردم در اثر آلودگي هوا ناشي از اين قبيل بنزين ها بود همين!!
  • بابک IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    7 0
    جناب آقای دکتر پناهی : آیا تمام مشکلاتی که اشاره کردید با حضور شما حل خواهد شد ؟ آیا با فرض حضور شما و ادامه روند فعلی شما بعنوان طراح حاضر به استعفا و یا عدم شرکت در این پروژه بعنوان اعتراض هستید ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    15 0
    آقا من از این بحث ها سر در نمیارم، فقط با توجه با اوضاع فعلی، مطمئن هستم که یک ایراد بزرگ در بنزین مصرفی است و مسئولان هم صداقت ندارند. به عبارت بهتر اولویت های اولشان صداقت با مردم نیست. فقط هم بنزین نیست: نرخ ارز، آزاد سازی قیمت ها، وعده های بی سرانجام و...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    همونجوری که بعضی از خوانندگان گفتند یکی از تولیدات برخی واحدهای پتروشیمی محصولی نزدیک به بنزینه و درست نیست کسی رو بعنوان طراح این مسئله معرفی کنید.
  • عباس IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    7 0
    به نام خداي مهربان با سلام وعرض احترام بنده با نظر آقاي محمد كاملا موافق هستم چرا كه يكي از توانايي واحد آروماتيك توليد محصول Reformate (بنزين ) وقبل از تفكيك محصولاتي بمانند بنزن ، مخلوط زايلين ها ؛تولوئن و ديگر تركيبات مي باشد. اين فرآيند درحال حاضر در اين واحدها بدليل نياز مملكت به بنزين دنبال مي شود. لازم به يادآوري است كه حدود 10 سال پيش ودرسالهاي ابتدايي راه اندازي يكي از واحدهاي آروماتيك ؛ بدليل مشكلات عملياتي محصول بنزين توليد و به پالايشگاه تحويل شده است.
  • ناشناس KW ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    16 0
    ما خودمون 4 سال پیش یک طرحی رو به پالایشگاه دادیم اونم طرح چینی ها بود تازه با قیمت 45 میلیارد که نفت و گازو تبدیل به بنزین میکرد .الانم دستگاهشو توی چین میفروشن -.ما هیچ نخبه ای تو ایران نداریم هر کی بوده رفته خارج بعدش یکنفرو میارید میگید این دانشجوی نخبه نفت بوده -ماشینهای ما مشکل ندارند بنزینهای شما مشکل دارند
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    6 0
    به نظر مي رسد به جاي پرداختن به اصل مساله و ارائه راهکار به ادعاي ايشان توجه شده
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 0
    مطالب کافه خبر راکجا می شود خواند؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    20 1
    سرطان ، سکته ، ناراحتی های تنفسی ، سوزش چشم و هزاران درد و مرض دیگر رهآورد متخصصان داخلی در خودکفا شدن یک شبه در تولید بنزین!
  • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    10 0
    بنزین پتروشیمی روی ماشین واقعا اثر بدی داره-وقتی بنزین سوپر میزنی متوجه میشی فزقش چقدره
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    6 0
    آروماتیک به 39 تا40 برسه چه چیزی ایجاد می کنه؟ نرسه چی می شه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    11 5
    من یک نخبه هستم و می توانم یک سکه طلا را تبدیل به یک لیتر بنزین بکنم ملی متاسفانه اصلا حمایتم نمی کنند اخه چرا.....
  • حسنی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    5 2
    لطفا از نخبه های گمنام کشور تقاضا کنید ماشین کم مصرف/هواپیما /و.و.و.هم بسازند