تلویزیون بی​بی​سی اعلام کرد که در صورت صحت سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ایران، فصل جدیدی در نبرد خاموش دو کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، عصر یکشنبه اعلام شد که ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین مدل آر.کیو 170 آمریکا را در مرزهای شرقی سرنگون کرد.
تلویزیون بی​بی​سی با قرائت این خبر، گفت که ناتو اعلام کرده است هفته گذشته یک هواپیمای شناسایی آمریکا در غرب افغانستان گم شده است. اما وزارت دفاع امریکا و سازمان دفاع مرکزی این کشور گفته​اند که نمی​خواهند در خصوص خبر سرنگونی هواپیمای بی​سرنشینشان در ایران اظهار نظر کنند.
هواپیمای بدون سرنشین مدل آر.کیو 170 آمریکا از پیشرفته​ترین مدل​های هواپیمایی است که در افغانستان و کره جنوبی از آن استفاده شده است. نخستین بار باراک اوباما درخبر کشته شدن اسامه بن لادن توسط چنین هواپیمایی، از آن نام برده بود که رادارها نمی​توانند آن را شناسایی کنند و از تکنولوژی​های سری نظامی آمریکا به شمار می​رود.
گفتنی است پیش از این در دو مقطع دیگر نیز جمهوری اسلامی ایران، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کرده بود. یکبار در خلیج فارس و دیگری در حوالی قم. به گفته بی​بی​سی، ایران لاشه​های سرنگونی هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس را به روس​ها نشان داده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    23 2
    ايران بايد به سازمان ملل نامه ارسال و رسما از تجاوز يانكي ها شكايت كند.
  • بدون نام GB ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    11 2
    می ذاشتی صبح خبر و منتشر می کردی..! این جور مواقع خبر گذاریها سرعتشون و تشون می دن ها