فدراسیون وزنه برداری از اعزام ورزشکار به بازی های اسلامی منصرف شده است.

به گزارش خبرآنلاین ؛ کشور عربستان در فوریه 2012 تعدادی معدود از رشته های ورزشی را در کشورش برگزار می کند تا یک سال بعد که قرار است در سال 2013 ، سومین دوره مسابقات بازی های اسلامی برگزار شود ، این بازی ها از لحاظ شکلی حداقل درست باشند. فدراسیون ورزشی کشورهای اسلامی که به ریاست ملک نواف در ریاض پایه گذاری شده ، دو سال قبل با این بهانه که ایران روی مدال بازی ها از نام خلیج فارس استفاده کرده است ، مانع از برگزاری این بازی ها در تهران شد تا 80 میلیارد تومان هزینه ایران برای برگزاری این بازی ها سوخت شود و ضربه مالی بزرگی به ورزش کشور وارد شود ، اگرچه این ضرر با این استدلال که ایران پای نام خلیج فارس ایستاده ، به فراموشی سپرده شد.
در فاصله دو سال از آن اتفاق اما چندی قبل ایمیلی از این فدراسیون برای کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش ایران ارسال می شود و این ایمیل در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار می گیرد. عرب ها برای دهه دوم بهمن ماه از تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت کردهبودند تا در این بازی ها حاضر شوند. فدراسیون وزنه برداری هم با دیدن عنوان مسابقات در ابتدا اعلام کرد با تمام قوا به این میدان می رود.
خیلی زود همه آن اتفاقات فراموش شده بود و کسی اصلا در یاد نداشت که چه اتفاقی سبب شده بود تا میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی پس از انقلاب اسلامی که قرار بود به میزبانی تهران ، اصفهان و تبریز باشد ، از ایران گرفته شود. این قدر راحت فراموش شده بود که حتی شورای برون مرزی وزارت ورزش هم ممانعتی برای این اعزام نداشته که فدراسیون وزنه برداری اعزام به بازی هایش را خیلی راحت رسانه ای کرده بود.
کنجکاوی خبرنگاران اما دوباره این پرونده را سر زبان ها انداخت . ابتدا ، افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک گفت:« این فقط یک تورنمنت وزنه برداری است و در یک رشته برگزار می شود اما سئوالی مشابه از رضازاده سبب شده تا او در اعزام تیمش به عربستان دچار تردید شود. سایت رسمی فدراسیون وزنه برداری دیروز رسما اعلام کرد برای اعزام تیم به این بازی ها نیاز به مذاکره مستقیم با کمیته ملی المپیک دارد. البته تا به حال به علت این تردید اشاره ای نشده بود. علتی که خبرآنلاین برای نخستین بار از آن رازگشایی می کند.
اینکه ایران به عنوان عضوی از این فدراسیون جهانی باید به بازی های سال 2013 در جاکارتا اعزام شود ، بی شک مشکلی به همراه نخواهد داشت اما برای بازی هایی که در عرستان برگزار می شود ، چندان منطقی به نظر نمی رسد حتی اگر سیاست این اعزام ، تنش زدایی از روابط ورزشی دو کشور باشد.
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    28 1
    یعنی اگر کسی هیچی نگوید میخواهیم در این مسابقات کم اهمیت شرکت کنیم؟ جتما باید 80میلیارد خسارت دیگر به اضافه ضربه حیثیتی به ما وارد شود تا شرکت نکنیم؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    32 4
    رضا زاده خیلی سیاست می فهمه از وزیر علوم یا شخص جاسبی خواهش می کنم به ایشون دکترای علوم سیاسی بدهند حیفه ایشون در دانشگاه علوم سیاسی تدریس نکنند
  • محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    4 1
    خبرآنلاین ، یه کم دقت ! این مسابقات قرار بود در سه شهر تهران،مشهد و اصفهان برگزار شود.
  • reza IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    13 0
    اگه برن خیانت کردن به ایران